Alumnes de Cicle Mitja investiguen a fons la riera

IMG_0025Aquests alumnes de l’Escola Jacint Verdaguer de Pallejà han fet un treball de camp al voltant de la riera de Vallvidrera.
Primer s’han imaginat com era i un cop davant l’aigua ens han explicat el que més els ha impressionat.
Després han començat amb les mesures de temperatura, amplada i fondària. i ens han ajudat a recollir les dades per calcular el cabal pel projecte rius al qual participem en el tram de la riera on erem.

Un cop al laboratori van estudiar, ajudat per unes fitxes, els diferents invertebrats que havien caçat. Com cada invertebrat té un color associat a la qualitat de l’aigua, van comprovar el color que més predomina és el taronja que ens informa de la qualitat mediocre de l’aigua.
Van acabar l’activitat observant tots els animals trobats i valorant com podem col·laborar a mantenir més net el nostre entorn.
Després de dinar van  tornar els invertebrats a la riera en el tram de Can Castellví on els esperava l’autocar per tornar a l’escola.