Alumnes de 4t de l’Escola Marius Torres

dibuixUn grup d’alumnes d’aquesta Escola d’Hospitalet de Llobregat ha estat investigant la riera de Vallvidrera. Molt ben organitzats per grups han realitzat prèviament a l’escola dibuixos de com se la imaginaven i també han treballat el cicle de l’aigua i les parts de la lupa binocular.

Un cop a Can Santoi han fet un treball de camp extraordinari: han pres la temperatura de l’aire i de l’aigua, han mesurat la seva amplada i profunditat i amb l’ajuda d’un pot de RIE_E_M_Torresvidre l’han olorat, han vist la seva transparència i la poca escuma que es produeix al sacsejar el pot ple d’aigua. Després han identificat la vegetació més característica de ribera i han capturat un munt de petits invertebrats.

Al laboratori els han estudiat ajudats d’unes fitxes amb diferents dades que havien de trobar per després entre tots valorar la qualitat de l’aigua segons un índex (color) que se li assigna a cada invertebrat.

Hem acabat l’activitat projectant tots els macroinvertebrats trobats i explicant curiositats de cadascun d’ells.

1. Escola Màrius Torres- 4t B

Els nens i nenes de la classe de 4t B hem estat molt contents de visitar el Camp d’Aprenentatge Can Santoi i fer l’activitat de la riera. Ens ha agradat molt conèixer les plantes i els insectes que hi viuen. I voldríem poder tornar un altre cop el curs vinent. Moltes gràcies per la vostra paciència.