L’Escola Marius Torres al bosc de la Rierada

El divendres 16 d’octubre, els alumnes de 3r d’aquesta Escola de L’Hospitalet de Llobregat van descobrir el bosc de Collserola tot fent una gimcana que consta de tres parts.
Primer es van endinsar en el bosc per aturar-se davant d’un gran arbre per veure les seves parts i analitzar a fons la seva capçada, tronc, escorça, fulles i fruits. Després dividits en tres grans grups van iniciar el recorregut de la gimcana.

Així un grup va començar mesurant  d’alçada i perímetre  de l’arbre on estaven ajudats per un llapis i una cinta mètrica. Després van gravar la seva escorça amb ceres en un paper i descobrir mitjançant l’observació i seguint una clau dicotòmica que l’arbre que estan treballant és una alzina.

Un altre grup IMG_2839va utilitzar els seus cinc sentits per descobrir totes les sensacions que ens ofereix el bosc. També van aprendre a utilitzar una brúixola i descobrir que el vessant on es trobaven era l’obaga.

I un tercer grup va buscar en un tancat els números que prèviament havíem penjat en algunes plantes característiques de l’alzinar i ajudats per unes fitxes van aprendre els seus noms i algunes de les seves particularitats.

Un cop tothom va fer les tres activitats vam tornar al Camp d’aprenentatge per dinar i jugar.
Aquesta activitat va ser possible gràcies a l’implicació de tots els mestres i molt en especial de la Sílvia que es va fer càrrec d’una de les seves parts.

Moltíssimes gràcies i us hi esperem l’any vinent!