Projectes Compartits de secundària

El curs 2019-2020 es va iniciar el disseny de la programació d’un Projecte Compartit per secundària sobre “La ciutat com a ecosistema” amb el professorat de l’Institut Lluís de Peguera, al qual s’han anat sumant altres centres de secundària.

L’epítom d’aquest projecte compartit s’acostuma a llençar des de les organitzadores de l’Ecoviure. Persones d’aquest equip demanen a l’alumnat que analitzi si la seva ciutat o el seu centre són un ecosistema en equilibri. Aquí podeu veure el vídeo de l’epìtom del curs 2022-2023

Al llarg del curs, els paràmetres que analitza l’alumnat per a fer aquesta diagnosi són l’energia, la mobilitat, el consum i alimentació, els residus, l’aigua i la biodiversitat.

Des del Camp d’Aprenentatge les activitats que s’ofereixen pels alumnes d’aquest projecte compartit són:

Paral·lelament a la posada en marxa del Projecte Compartit, es realitza un grup de treball, també inclòs dins el Pla de Formació de Zona per seguir coordinant i millorant el Projecte Compartit “La nostra ciutat, un ecosistema en equilibri?” Es realitzen un total de 6 sessions repartides durant tot el curs escolar. A més a més durant aquestes sessions també s’han fet formacions específiques relacionades amb les temàtiques que es treballen, s’han realitzat formacions sobre urbanisme feminista, renatualització (rewilding), o metodologies inspiradores per a grups (Big Dream)

L’acció final del projecte compartit 2022-2023 ha consistit en el I Congrés d’Ecociutat “Joves per la Sostenibilitat”

Per més informació podeu veure la notícia del Congrés