RIERA DE METGE (1r TRIMESTRE)

Aquest dimarts amb un grup d’alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Serra de Noet de Berga vam anar a fer un estudi de la riera de Metge al seu pas per la font Negra. Aquesta activitat la repetirem amb la resta d’alumnes del curs al 2n i 3r trimestres.

Vam dividir l’activitat en dues parts:

Un primera  a la riera on vam prendre mesures per calcular el cabal,  observar l’aspecte i la temperatura de l’aigua, els tipus de materials que hi havia, com estava la vegetació de ribera que l’envolta i l’impacte humà del seu entorn.

La segona part de l’activitat la vam fer al centre, amb un treball de laboratori on a partir de l’observació, identificació i classificació dels macorinvertebrats trobats a la riera van poder determinar la qualitat de l’aigua al tram investigat!