ANEM ALS RIUS, RIERES i TORRENTS DEL BERGUEDÀ AMB ELS AJUDANTS DE L’HUGOT

Aquest dies estem fent les sortides als rius, rieres i torrents del projecte “Hugot: rius i rieres del Berguedà”.

Seguint les tasques proposades per l’Hugot als seus ajudants, investigarem:

• El curs alt del riu Llobregat (P3 i P4 de l’escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà)
  • El riu Bastareny (P4 i P5 de l’escola Galceran de Pinós de Bagà)
  • La riera de Metge al tram de la Font Negra (P4 A i P4 B de l’escola Sant Joan de Berga)
  • Curs mitjà del riu Llobregat (P4 de l’escola de Gironella)
  • Al torrent de les Garrigues  al tram de la font Freda (P3  i P4  de l’escola Sant Salvador de Cercs)

El desenvolupament de les sessions serà el mateix en tots els casos: al matí ens equiparem amb botes i observem i mesurarem diferents aspectes de l’aigua. Després buscarem macroinvertebrats per poder identificar i classificar a la tarda. També aprofitarem per veure quin tipus de vegetació hi ha al voltant de la riera i l’impacte humà de la zona.

A la tarda a partir de l’observació i identificació dels macroinvertebrats podrem determinar la qualitat de l’aigua del tram de riu, riera o torrent observat i d’aquesta  manera els alumnes podran informar a l’Hugot de la possibilitat o no  que les truites de riu hi puguin viure.