ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: SANT VICENÇ D’OBIOLS

Aquest dilluns, amb els alumnes de P5 de l’escola de Gironella vam fer el tercer dels itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024.

Vam sortir de l’escola direcció a la Font del Balç i seguint el riu Llobregat vam anar cap a l’Ametlla de Casserres. Vam continuar per la ruta de les colònies (PR C-144) cap a la Plana i des d’allà vam pujar cap a Sant Vicenç d’Obiols seguint el GR-270 o camí del Llobregat (en aquest tram compartit amb la ruta de les colònies). Aquí vam parar per esmorzar i beure aigua perquè el temps que ens va fer era més propi de primavera que no pas d’hivern!

Per continuar l’itinerari, vam deixar la ruta de les colònies (PR C-144 / GR-270 o camí del Llobregat) i vam seguir en direcció al molí de Bellús. Allà, un cop vam crear la riera per una petita palanca vam baixar fins a la bauma. Vam continuar  cap a l’antic aqüeducte i un salt d’aigua que hi ha una mica més amunt i ja se’ns va fer hora de dinar.

De tornada vam tornar a passar pel molí i allà vam fer una forta pujada abans d’agafar un corriol a mà esquerra que al cap d’una estona ens va tornar a deixar als peus de la riera de les Febres. Des d’aquest punt vam pujar i vam vorejar la riera però per uns quants metres més amunt. I seguint corriols vam anar a tocar l’Ametlla de Casserres per desviar-nos a la dreta i sortir a les vistes de Gironella. Vam travessar per sota la C-16 i després de 12km i fer una última parada a la font de cal Forroll vam acabar d’arribar a l’escola.