ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: D’OLVAN A CAL ROSAL

Ahir vam continuar amb els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024. Aquest segon recorregut el vam fer  amb els alumnes de la comunitat de grans de l’escola d’Olvan.

En aquest itinerari vam anar d’Olvan a Cal Rosal. El punt de sortida va ser l’escola. Des d’allà passant pel costat de la pista esportiva vam continuar cap a la rotonda i  vam deixar l’asfalt per agafar una pista fins a la Creu d’Olvan on vam poder gaudir d’unes grans vistes del poble. Vam seguir rodejant l’Indòmit fins arribar a la Font del Fèlix. Allà vam retrobar-nos amb la carretera durant una estona fins a la Font del Pere Casas. Des de la font vam agafar un corriol a mà dreta per poder creuar la riera de la Portella per un petit pont que està una mica amagat. Des d’allà vam seguir carretera amunt deixant a mà dreta el trencant de Fuives i parant una mica més endavant a esmorzar. Després d’esmorzar vam baixar direcció a Cal Rosal per la carretera fins una mica abans d’arribar que vam agafar un corriol a mà esquerra i vam anar a sortir al local social de Cal Rosal. Vam anar cap al Konvent i vam tornar cap a la Porta del Comerç per dinar.

La tornada la vam fer pel Pont d’Orniu, cap a l’antiga gasolinera seguint el lateral de la C-16-Z fins on la riera de la Portella es troba amb el Llobregat. Allà vam desviar-nos amunt i a l’esquerra per seguir pel costat de la C-16 fins que la vam creuar per sota. Després de creuar per sota vam seguir la pista que porta al polígon de Cantallops. Des d’allà vam seguir cap a Cal Roig i fins a l’escola una altra vegada. En total ens van sortir 14 km!

També haviem dissenyat altres possibilitats per fer però l’itinerari es feia massa llarg i no haguéssim arribat a temps pel transport escolar de tornada a casa. Així vam descartar una primera part sortint cap al campament d’Olvan i una segona de tornada passant per Sant Vicenç d’Obiols.