ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: SANT PAU DE CASSERRES

Aquest dijous, amb els alumnes de cicle superior de l’escola Princesa Làscaris de Casserres, vam fer el seu  itinerari del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024.

Vam sortir de l’escola direcció a la carretera que va de Casserres a Gironella. Després de creuar aquesta carretera vam continuar direcció al cementiri i l’església de la Mare de Déu de l’Antiguitat. Vam seguir baixant, passant pel costat la depuradora i per sota el pont de la BV-4132. Des d’allà al cap de poc ja ens vam trobar el pantà i la seva presa, vam pujar fins on hi havia l’antic castell i allà vam esmorzar amb unes vistes immillorables.

Després d’esmorzar vam tornar a baixar fins a la pista i vam seguir el contorn del pantà per un corriol que ens va portar fins a la carretera BV-4132z. La vam creuar i seguint el corriol vam arribar a la Bauma de les Mules i una mica més endavant al Molí Nou del Soler. A partir d’aquí vam creuar la riera de Clarà i vam trobar-nos una zona una mica embrossada que vam netejar per poder-hi passar millor. Són pocs metres però la feina feta va deixar el camí molt més net i accessible.

Va ser hora de dinar i recuperar forces  abans de continuar cap a la pista que porta a Trullars. Una mica abans d’arribar-hi vam agafar  un corriol una mica amagat a l’esquerra que ens va portar  novament a la pista quan ja pràcticament havíem arribat a la casa.

Des d’aquí vam anar fent pista i corriols, pujades i baixades i passar per al costat d’algunes cases de pagès. Finalment després de creuar la variant de Casserres, vam passar per la Fonteta i la Font Gran abans d’arribar a la plaça de Santa Maria i una altra vegada a l’escola.