ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: SANT JOAN DE L’AVELLANET

Aquest dimarts, amb els alumnes de P6 de l’escola Galceran de Pinós de Bagà, vam continuar els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024.

Vam sortir de l’escola direcció al pont de la Vila, passant per la plaça Catalunya. Després de passar pel parc de la Vila i just abans de d’agafar la via del Nicolau vam seguir per un corriol a mà esquerra que ens va portar fins al SITI, on vam poder gaudir d’unes grans vistes de Bagà. Vam continuar pujant fins arribar a la casa de Matallops. Des d’allà, al cap de pocs metres de pista vam desviar-nos per un corriol a l’esquerra que després d’una estona de pujada ens va portar fins a Santa Fe de Quer, restaurada fa poc.

Un cop esmorzats vam baixar per on havíem pujat però al caps d’uns metres vam continuar cap a l’esquerra seguint una pista que més endavant ens va portar a la pista que va de la Vinya Vella fins a Sant Joan de l’Avellanet.

Allà vam poder gaudir d’un temps “primaveral”, de la tranquil·litat del lloc i del dinar. Des d’allà vam fer la tornada per la Via del Nicolau, passant per la passarel.la, els túnels, la vagoneta i el mirador fins arribar una altra vegada al parc de la Vila i fent el mateix camí d’anada fins a l’escola. En total aproximadament 10km de ruta circular.