ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: SANT MARTÍ DE BROCÀ

Ahir vam començar els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2022-2023 amb els alumnes de 6è de l’escola Galceran de Pinós de Bagà.

Vam sortir des de l’escola direcció a l’institut i vam passar per sota la C-16. Allà vam deixar la carretera que porta al cementiri per agafar un camí que voreja les naus i tot seguit un corriol a mà esquerra amb una pujada pronunciada que més endavant ens va portar a una pista forestal des d’on vam poder gaudir de les primeres vistes de Bagà i el seu entorn. Al cap de poc vam haver de tornar a agafar un corriol a mà dreta que primer anava de pla però després  va començar a fer una bona pujada. Quan aquest camí va començar a suavitzar ens va portar una altra vegada a una a una pista des d’on ja podíem veure  Sant Martí de Brocà. Aquí, el punt més alt del nostre itinerari, vam parar per esmorzar. Vam tenir una mica de temps per  jugar i gaudir de l’entorn i les seves vistes. Després vam continuar cap a Sant Martí. Al costat de l’ermita hi havia uns cavalls, el petit es va voler fer amic dels alumnes. A partir d’aquí vam començar a baixar per la pista i en alguns trams per corriol fins que vam anar a parar als prats de Rotllan. Allà, amb la companyia d’un sol radiant, vam dinar i vam poder explorar la zona i construir una super cabana. Des d’aquí, al cap de pocs metres, vam deixar la pisat per un caminet que sortia a mà dreta just abans de començar la baixada. Aquest caminet va a parar  la  residència canina i la granja de pollastres. Nosaltres vam agafar el camí, que tothom coneix com el camí del colesterol, direcció a Bagà per arribar a l’escola pel carrer Raval i la plaça amb el mateix nom.

Després de poc més de 7km vam tornar a arribar a l’escola. Tot i ser hivern i fer molt fred al sortir de l’escola el temps ens va acompanyar i vam poder gaudir d’un dia genial.