ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: VILADOMIU VELL, VILADOMIU NOU I SANT MARC

Ahir vam continuar amb els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2022-2023.

Ho vam fer amb els alumnes de 5è de l’escola de Gironella.

L’itinerari d’entre 12 i 13 km aproximadament va començar a l’escola i ens vam dirigir cap al casc antic passant per la muralla, l’església i l’ajuntament. Allà vam baixar cap al pont Vell i a través de la palanqueta vam agafar el GR que va seguint el riu. A la zona esportiva ens vam parar per esmorzar. Des d’allà vam seguir cap a la font de cal Pere Vell, fins arribar a Viladomiu Vell. Una mica abans d’arribar va sortir el sol i vam tenir una temperatura ideal. Vam travessar la palanca que passa per sobre el Llobregat i la que passa per sobre el canal. Hi havia una font en honor al senyor Viladomiu situada entre e l’església i la torre de l’amo. Vam creuar tot Viladomiu Vell i vam pujar per les escales fins a tocar de la carretera que porta de Viladomiu Vell al Nou. Vam continuar cap a Viladomiu Nou fins a la torre de l’amo. Des d’allà vam baixar cap al canal, vam tornar a travessar el Llobregat per una palanca, vam seguir pel GR que va vorejant el riu i vam creuar la riera de Biure fins arribar novament a la palanca que a mà esquerra ens tornava a Viladomiu Vell. Des d’allà vam pujar cap al polígon i la gasolinera abans d’agafar una pista a mà esquerrà ens va portar directament fins a Sant Marc on vam dinar i jugar una estona. Aquí vam tenir la companyia del vent que ja no ens va agradar tan com quan va sortir el sol. Des d’aquí vam agafar un corriol fins a la Font dels Torracs. Passada la font vam pujar cap a Cal Blau i des de Cal Blau vam baixar fins a trobar les últimes escales. D’allà vam agafar les escales que hi ha una mica abans de  la font de cal Forrol i novament a l’escola però per la porta dels bombers.

Aquí en podeu veure algunes imatges: