ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: SANT LLORENÇ PROP BAGÀ, LA VINYA VELLA I EL COLL DE LLENES

Aquest dimecres, amb els alumnes de cicle superior de l’escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà, vam fer el sisè i últim itinerari del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024.

Vam sortir de l’escola i del Camp d’Aprenentatge direcció a la plaça de l’església i l’ajuntament. Vam continuar fins que uns metres després de creuar el riu Bastareny ens vam desviar a l’esquerra direcció al monestir de Sant Llorenç prop Bagà, primer per la drecera i després per la carretera.

Des d’allà vam seguir la pista i el PR 402 que anar pujant ens va portar fins a tocar de la Font de la Vinya vella. Allà vam continuar pujant per la pista fins al Coll de la Sala on hi ha un dipòsit molt gran. Aquí vam parar per esmorzar.

La ruta va continuar cap a el Vilar, aquest cop de baixada. Al cap de poc vam agafar un corriol que mica en mica va anar pujant i des d’on vam poder veure unes bones vistes de gairebé tot el poble de Guardiola, fins d’arribar al Coll de Llenes on vam dinar.

L’itinerari va continuar per un corriol amb forta baixada fins a tocar de la carretera C-16. Allà la vam creuar per la passarel.la que hi ha davant del parc de bombers. Va ser un dia de trànsit intens de camions degut als talls de carreteres que van fer el col·lectiu de pagesos i pageses.

Des d’allà i per acabar la nostra ruta circular vam seguir el camí del Collet que va paral·lel al riu Llobregat fins a l’escola. En total vam caminar una mica més de 7km amb unes temperatures que semblava que estàvem en una altra estació de l’any.