ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: MARE DE DÉU DEL BOSC I EL CROMLEC

Ahir vam començar els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2023-2024 amb els alumnes de la comunitat de grans de l’escola Gira-sol de Montmajor.

Vam començar a l’escola i vam marxar direcció al camp de futbol fins trobar la C-26,  la carretera que va de Berga cap a Solsona. Allà vam creuar la carretera i vam agafar una pista que ens va portar fins a cal Tet. Des d’allà vam agafar un corriol a mà esquerra que baixa fins a trobar de nou la pista. El vam anar seguint, passant per una palanca que creua la riera i  pujant una estona fins que a tocar de la Pedrera vam esmorzar. Després vam seguir per la pista que porta a la Mare de Déu dels Torrents. Des d’allà, just al creuar la riera vam agafar un corriol a mà esquerra que al cap de poc es va convertir en un corriol difícil de seguir i sempre cap amunt fins que continuem cap a la dreta ja més de pla. El vam seguir i vam  sortir just a sota de la Mare de Déu del Bosc i del Cromlec. Allà vam dinar per recuperar forces. Vam continuar l’itinerari creuant la carretera per davant de l’antiga gasolinera i vam anar seguint un corriol  que va bastant paral·lel a la carretera. Després vam agafar una pista que ens va portar primer a cal Saurina i després a la Santa Creu. Aquí vam fer un tram d’asfalt fins que vam agafar la carretera que marxa en direcció a Montclar. Al cap d’uns centenars de metres ens vam desviar a la dreta per un corriol que passa pel  roc de les bruixes.

Després de caminar al voltant de 12km vam tornar a arribar a l’escola. Tot i el bon temps que està fent aquests dies, ahir el sol no ens va voler acompanyar i vam tenir un dia tapat però sense passar fred.