ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: CASSERRES

Avui, continuant amb els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2021-2022 ha sigut el torn dels  alumnes de 5è i 6è de l’escola Princesa Làscaris de Casserres.

Aquest itinerari d’uns 11km aproximadament ha començat a l’escola. D’aquí hem anat a visitar tot un seguit de llocs emblemàtics i totalment recomanables de Casserres.

El primer d’aquests punts ha sigut l’alzina dels Colls. Per arribar-hi hem seguit una pista força ample. Des d’aquí i bona part per corriol, hem anat cap a la Balma o Cafè de les 7 Portes. Aquí hem trobat un lloc ideal per esmorzar tot i que ha sigut pràcticament l’únic lloc de l’itinerari on el sol no ens ha fet companyia. També hem aprofitat per veure l’interior d’aqueta balma tan ben conservada.

Hem continuat direcció al pantà que hi ha a sota. Des d’aquí hem anat a buscar la carretera i ens hem dirigit cap a un dels altres punts de l’itinerari, el Roc de la Mel. Parada obligatòria.

Després d’uns metres d’asfalt hem agafat una pista a l’esquerra. Més endavant ens hem tornat a trobar la carretera, hem passat per l’església de sant Sadurní de Fonollet i ens hem engarristat per corriol fins a dalt les roques de la Madrona on hem pogut gaudir de les vistes  i d’una estona d’esbarjo. Abans però, hem dinat acompanyats d’un temps primer més propi de la primavera que no pas de l’hivern però que va anar canviant i es va anar tapant.Ja ens ho van dir els alumnes al preparar la ruta: a les roques de la Madrona i passarem una calor!

I d’aquí, seguint majoritàriament pista, cap a l’escola novament per acabar aquesta ruta circular.

Aquí podeu veure algunes imatges d’aquesta ruta: