ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN: L’AFRAU DELS CORTALETS

Ahir, per acabar amb els itineraris del projecte “Coneix l’entorn del meu poble” del curs 2021-2022 vam anar a fer la ruta amb els alumnes de 6è de l’escola Galceran de Pinós de Bagà.

L’itinerari  escollit ens va portar a l’Afrau dels Cortalets situat a gairebé 1800 metres d’altitud. Si ve la distància no va ser molt gran, uns 12km, si que ho va ser  de desnivell positiu. Vam haver de superar 800m!

Per fer aquesta ruta els pares ens van portar amb cotxes fins a les fonts de l’Adou del Bastareny.

Com que la ruta ja de per sí era molt exigent, d’entrada ja vam descartar fer la circular passant per Monnell, l’ermita d’Oreis i l’antiga casa de la Muga.

Així doncs els primers quilòmetres els vam fer seguint la pista que ens deixa al torrent de la Muga. A partir d’aquí la pujada era molt exigent i ho va ser fins al cim. Aquest primer tros encara el vam fer enclotats i sense sol. Uns metres més amunt el sol ja ens va fer companyia i al començar entrar amb calor.  A partir d’aquí anar guanyant metres d’alçada tot fent ziga-zagues pel camí i amb les gotes de suor que començaven a aparèixer com a conseqüència de l’esforç i el bon temps, fins que vam arribar a la pleta de Cortals.

Aquí va ser el  moment de recuperar forces amb l’esmorzar. Punt de descans per recuperar forces i deixar el material que no ens feia falta per fer front a l’últim tram  abans del cim, que ja podem veure des d’aquí. Un cop ja teníem la panxa plena el guió va ser el mateix. Una estoneta més de pujada i repte aconseguit!

Vam poder arribar fins al peu mateix del pont natural de força alçada i la bauma que hi ha al costat. Com que el terreny no ens permetia gaire més, un cop fetes les fotos de rigor i observat l’entorn espectacular que teníem al davant vam desfer el camí fins arribar novament a la Pleta de Cortals per fer un més que merescut dinar!

La tornada va ser en tot moment pel mateix camí que havíem pujat.

Amb la satisfacció d’haver aconseguit arribar fins a l’Afrau dels Cortalets el mal les cames que feia el fort pendent de la baixada gairebé ni el  van notar. I els darrers quilòmetres per la pista es van fer “curts” i tot.

Cal felicitar a tots els nois i noies de 6è perquè la ruta era exigent i van haver de fer un gran esforç. Per sort l’alegria d’assolir el repte i la satisfacció per haver-ho aconseguit va ser molt superior a la del cansament per l’esforç físic realitzat.

Aquí podeu veure algunes imatges de la sortida: