Correcull (recollida de residus)

La Campanya Let’s Clean up Europe! consisteix a realitzar accions de neteja en espais naturals del nostre entorn per part dels ciutadans i de la mà d’associacions, administracions, empreses, escoles o universitats. Aquest esdeveniment, emmarcat en el projecte de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, celebra la seva 10 edició i té vocació d’agrupar totes les activitats de recollida de residus en una agenda d’activitats comuna, consultable a: residus.gencat.cat/agendalcue. A Catalunya la campanya està coordinada per l’Agència de Residus de Catalunya i rep el suport d’Ecovidrio, de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona i de la Diputació de Barcelona.

En l’actualitat més de 600 centres escolars, repartits per totes les comarques de Catalunya duen a terme aquesta actuació ambiental creant situacions d’aprenentatge gràcies a recursos compartits, com el Servei Comunitari creat amb el Departament d’Educació, aportant dades en recerques de Ciència Ciutadana emprant diferents aplicacions, debatent mesures de prevenció de residus per traslladar-les als consistoris municipals i responsables d’espais naturals…

Tots els Centres de Recursos Pedagògics i Camps d’Aprenentatge de Catalunya podran disposar d’un [kit de recollida de residus] per a ser incorporat a la mediateca del Centre de Recursos Pedagògics. L’objectiu del kit és facilitar a les escoles de Catalunya l’accés a un material reutilitzable i compartit per facilitar el desenvolupament de la campanya ambiental a partir de l’estructura territorialitzada dels Centres de Recursos Pedagògics, per part dels centres que ho sol·licitin al llarg de l’any escolar. Tal com ens han manifestat en les reunions de valoració.

Correcull (Recollida residus)