Formació inicial d’Escoles verdes

Els centres que tinguin interès a participar en la Xarxa d’Escoles Verdes han de fer la sol·licitud i han de participar en la formació inicial.

Entre novembre i desembre de 2022 es realitzarà una sessió inicial amb el claustre, per conèixer el punt de partida del centre, els interessos i motivacions i informar del procés i del que vol dir incorporar-s’hi i els compromisos que el centre assumeix.

A partir de gener de 2023, es farà la formació Iniciació a l’educació per a la sostenibilitat. Formació inicial escoles verdes, en la que hauran de participar entre 3 o 4 docents (en funció de la tipologia del centre) i un d’ells ha de pertànyer a l’equip directiu.

• Formulari de sol·licitud
    • Inscripció fins el 30 de novembre de 2022
    • Aquest curs inclou una jornada presencial conjunta centrada en la participació de tots els centres el dia 14 de març de 2023 (data provisional), durant el matí

El programa Escoles verdes dona suport als centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar els nous reptes i valors de la sostenibilitat, des de l’educació. Es plantegen tres grans objectius:

• Ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius