8è Congrés de Ciència a l’escola

Fa una dècada, varen organitzar el primer Congrés de Ciència a l’escola com a punt de trobada i com a eina per potenciar i difondre el treball que estan fent els nostres centres d’Educació Infantil i Primària en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació. Enguany hem arribat a la 8a edició amb la participació d’onze escoles en les dues jornades que es van celebrar al Centre Cultural de Martorell el 5 i 6 de març.

En la primera jornada va fer el discurs inaugural l’inspector Lluís Rubio i varen participar cinc escoles, Ernest Lluch d’Abrera, José Echegaray de Martorell, l’escola cooperativa el Puig i l’escola cooperativa Daina-Isard d’Olesa de Montserrat, i l’escola de Sant Andreu de la Barca.

L’inspector Pep Vàzquez va ser l’encarregat d’obrir la segona jornada en la qual van participar 6 escoles, Vicente Aleixandre, Juan Ramón Jiménez i Lola Anglada de Martorell, Josefina Ibáñez d’Abrera, la Roureda de Sant Esteve de Sesrovires i Puigventós d’Olesa de Montserrat.

Les ponències varen tractar de temes diversos com l’aigua, el cos humà, les estacions, el nostre entorn, la cianotípia i, fins i tot, les muntanyes russes! Projectes que els nens i nenes, des d’I5 fins a 6è de primària han treballat amb els seus tutors i tutores.

Un any més, volem agrair la implicació i dedicació d’aquests tutors i tutores, és la seva feina diària i el seu entusiasme el que fan possible aquest congrés. I evidentment, el nostre agraïment a tots els congressistes, nens i nenes que han compartit amb nosaltres els seus aprenentatges i descobriments.

Ens retrobem el curs que ve al 9è Congrés de Ciència a l’escola!