Conferències “La ciència en primera persona” 2021-22

La 26a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 12 al 21 de novembre, inclou l’activitat La ciència en primera persona, que se celebrarà el dia 17 de novembre al matí, amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat, pretenent apropar els i les científiques als instituts.

L’activitat, adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, serà a càrrec de científics i científiques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Seguint la bona acollida de l’edició passada, enguany es manté la modalitat virtual:

Proposta

1. Inscripció, fins el dia 20 d’octubre de 2021 (formulari)
  2. El centre rebrà accés als vídeos on cada científic/a explica de forma didàctica:
    • La seva disciplina científica
    • Què investiga
    • Per què s’ha dedicat a la recerca
    • Repte proposat

3. Aquest/s vídeo/s el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. Posteriorment, l’alumnat resoldrà el repte

4. El centre farà arribar a l’organització (mitjançant el formulari que se’ls indicarfà), la imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular (3 preguntes màxim per grup).

5. El dia 17-11-2021, al matí es farà la retransmissió en directe de les 4 conferències :

• Robòtica: Anaís Garrell, Júlia Borràs i Irene García (IRI)
    • Astrofísica: Ignasi Ribas (IEEC) (ICE-CSIC)
    • Economia circular: Jordi Morató i Juan David Escorcia (UPC)
    • Xarxes Socials: Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou i René Lobo (TIDE -UPF)

26a Setmana de la Ciència

Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)