Música i Moviment (2005)

Objectius:

1. Potenciar les estratègies en l’ensenyament-aprenentatge de les àrees de Música i Educació Física, tot afavorint l’intercanvi d’experiències realitzades en els centres.
  2. Donar a conèixer les experiències pedagògiques al voltant de l’ensenyament i de l’aprenentatge de l’Educació Física i de la Música que es realitzen al centres del nostre àmbit.
  3. Potenciar la relació entre el professorat de la zona

Ponència Inaugural

• Circ Màgic
Mónica Ardid Ubed, Mª José Carrasco Corbacho Francesca Morales Castañeira Proposta intercentres. Martorell i Olesa de Montserrat
Una experiència de l’àrea d’Educació Física per desenvolupar les habilitats coordinatives, manipulatives i expressives

Ponències Presentades

• Les escoles d’Esparreguera juguem i dansem tots plegats com sempre.
Sandra Gallardo Ramírez, Montserrat Llorca Altirriba, Núria Roig Morera i Míriam Rubio Ruíz CEIP Mare de Déu de la Muntanya i CEIP Montserrat. Esparreguera
Aprofitant que enguany Esparreguera és Capital de la Cultura catalana, els mestres d’ Educació Física i de Música de les escoles del poble, hem volgut muntar una activitat conjunta arran de les danses tradicionals catalanes, acabant l’activitat festejant, dansant, compartint i gaudint tots plegats al Parc de la Vila, contribuint a conèixer una mica més el nostre patrimoni cultural.
  • El Follet Valent.
Marcel Alsina i Delcor, Montserrat Font Ureña, Anna Llopart Mestres, Francesca Caldes i Ester, Andrea Méndez Antonio i Jordi Morera Oliveras
Proposta intercentres del Seminari de Música i el C. La Mercè. Martorell El follet Valent és una cantata per a cor infantil creada al Palau de la Música sota el guiatge de Clara Ripoll i Núria Joanet. Dins del Seminari de Música del PFZ hem fet una adaptació treballada conjuntament per cinc centres de la zona.
  • Danses de la Castanyada.
Montserrat Pedrola Aliart CEIP La Roureda. Sant Esteve Sesrovires
Tradicionalment a l’escola La Roureda ballem danses d’arreu del món per celebrar la festa de la Castanyada. Cada nivell prepara una dansa i per acabar la festa els més grans ballen la dansa del poble: Ball de Garlandes.
  • Vers la llibertat emocional: tècniques d’autoconeixement i relaxació
Xavier Martín Fernández IES El Cairat. Esparreguera.
L’assignatura pendent de molts educadors és la gestió emocional a les classes. Tècniques d’autoconeixement i relaxació poden ajudar-nos a millorar la nostra llibertat emocional a la classe als àmbits intrapersomal i interpersonal.
  • Petits i grans ens movem!
Laura Uroz Díaz, Antoni Bohigas Gurgui, Montserrat Font Ureña i Anna Grau Tomas Daina-Isard Cooperativa d’Ensenyament. Olesa de Montserrat
Amb la nostra proposta us volem explicar com treballem el moviment amb música a diferents etapes i a través de diferents activitats: “la maleta d’audicions” a EI, exercicis de relaxació i concentració de Tai Chi a EP i coreografies, balls de saló i activitats aquàtiques amb suport musical a ESO i BATX.
Alberto Fernández Debesa IES Joan Oró. Martorell
Dintre de la programació obligatòria de l’assignatura d’educació física, es troben incloses les activitats rítmic-expressives. Amb aquest treball vull donar a conèixer com les tractem al nostre centre i com els alumnes, d’un aprenentatge basat en el model, passen a ensenyar als seus companys uns passos bàsics a la festa de Sant Jordi.
  • L’escola va a l’Auditori. Un recurs per a treballar la música a la Llar d’Infants.
Lídia Torras Llort Llar d’Infants La Vila. Martorell
Experiència realitzada per les Llars d’Infants de Martorell a partir de la proposta que fa el Servei Educatiu de l’Auditori pels més petits. Podreu veure com posar a l’abast dels infants l’audició musical i a vivenciar a través d’aquesta les sensacions, les emocions, el moviment, les qualitats del so, els instruments etc. d’una manera lúdica i divertida.
  • El fons del mar (P5).
Mª del Mar Mulero del Estal CEIP Àngel Guimerà. Sant Andreu de la Barca
A partir d’una música referent als peixos fem un treball de moviment amb carotes d’animals marins, cada animal ha de fer el seu propi moviment per l’espai. En segon lloc aquests mateixos animals s’hauran de moure per un mar (llençol ambientat en el fons marí) amb música.
  • Imatges i cançons d’una etapa.
Sonia Rodríguez García C. Nuestra Senyora de monserrat. Olesa de Montserrat
Imatges i cançons d’una etapa és un projecte on els protagonistes són els propis alumnes: ells trien quines són les cançons que volen gravar i aporten originalitat a les imatges amb que les presentaran. D’aquesta manera el seu treball es veu recompensat. Esdevé per a ells una feina molt gratificant que no desapareixerà amb el pas del temps.
  • Premis MUSVI: Una experiència de teatre a l’Escola.
Joan Sedeño Lobato i Emilio Calvo García CEIP Vicente Aleixandre. Martorell
És el tercer curs que es porta a terme aquesta experiència al Cicle Superior. Són els mateixos alumnes, en petits grups, els que es converteixen en guionistes, coreògrafs, directors i actors de la seva pròpia obra.