L’apadrinament de lectura

Cap d’estudis

Enllaç:

Objectius

• Potenciar les relacions entre alumnes de diferents nivells a partir d’activitats d’ensenyament-aprenentatge.

• Crear llaços de solidaritat i responsabilitat compartida entre nens/es de diferents edats
  • Potenciar la tècnica lectora dels més petits de forma lúdica amb altres nens/es.

Continguts curriculars

• Foment d’actituds de participació compartida dels nens i nenes de diferents etapes mitjançant el desenvolupament de la responsabilitat en la tasca d’ensenyament-aprenentatge a través de la lectura.
  • S’ aplicarà el projecte dins de l’ àrea curricular de llengües utilitzant sessions puntuals i periòdiques amb nens/es de primer i sisè de primària.

Descripció

• Consisteix en què cada alumne/a de 6è nivell apadrina voluntàriament un altre/a de 1r i, un cop a la setmana, es reuneixen una estona per llegir.
  • Els padrins s’encarreguen de perfeccionar la tècnica lectora dels seus fillols: els escolten, els fan preguntes, els ensenyen a pronunciar correctament i, de vegades, els llegeixen un trosset de conte per tal que vegin com ho faran ells quan siguin més grans.

Observacions

• Ha estat una experiència molt positiva, tant per als nens grans, que se senten responsables de la seva tasca i se la prenen amb molt d’interès; com per als petits, que senten una gran admiració i respecte pels seus padrins. Hi ha hagut moments molt emotius, intercanvis continuats de presents, poemes escrits pels alumnes de sisè, contes, o dibuixos que han fet els fillols amb una dedicatòria personal, tot plegat un conjunt de treballs que han estat molt motivadors i molt profitosos.