Passos previs a Google Classroom

Classrom és una de les eines de Google Workspace (Google Suite) per educació. Per a accedir als serveis de Google:

1. Cal haver registrat d’un domini propi (també se’n sol dir comprar un domini)
  2. Sol·licitar Google Workspace per educació (gratuït)
  3. Haver fet la configuració inicial a la consola d’administració
  4. Haver obtingut l’autorització dels pares o tutors.

Un domini és el nom exclusiu i únic que permet la identificació de cada web arreu del món. Exemple de centres educatius de Catalunya: emontserrat.cat, insvoltrera.org, escolapovill.net, institutsantandreu.com. Cal fer el registre a través d’una empresa especialitzada (us recomamen que n’elegiu alguna amb atenció telefònica en català o castellà, per si us cal). Un domini té un cost aproximat de 20/25 € a l’any i cal renovar-lo anualment. Hi ha moltes promocions que permeten reduir encara més aquest cost.

Quan ja tinguem el domini, cal fer la sol·licitud dels serveis gratuïts Google Suite per a educació. En el procés, Google verifica que el domini és realment nostre, se’ns demanarà acreditar que som un centre educatiu públic i diverses dades oficials. Sovint, les comunicacions són en anglès. Suggerim que abans de començar tingueu la documentació preparada, ja que hi ha un període curt de temps (uns 14 dies).

La configuració inicial de GSuite es fa a la Consola d’administració i requereix que el centre hagi decidit prèviament l’estructura d’usuaris i els serveis a què vol donar accés a cada grup (mestres, alumnes,…).

Comptes d’alumnat. Heu de decidir-ne la sintaxi:

• nom.cognom@emontserrat.cat
  • n.cognom @emontserrat.cat
  • anynom.c @emontserrat.cat
Comptes de professorat. Noms genèrics o nominals?

• tutoria1rA@meudomini.cat
  • jalopez@meudomini.cat
Unitats organitzatives

Grups

Abans d’assignar cap usuari a cap alumne menor d’edat, cal haver-ne obtingut l’autorització dels pares o tutors legals.

Us recomanem aquests materials de suport que us poden servir de guió en el procés. :