Què llegeixen (realment) els nostres alumnes? Tendències, qualitat i el repte de fomentar el gust per la lectura

Com a docents, sovint ens fem la mateixa pregunta: com podem competir amb les pantalles i les modes passatgeres? Sabem que els nostres alumnes llegeixen, però… sabem què busquen a les llibreries? Entendre la diferència entre el que és purament comercial i el que realment desperta un interès lector genuí és la clau per connectar-hi a l’aula.

Per resoldre aquests dubtes, us convidem a una xerrada presencial amb una mirada experta des del sector llibreter.

Una cita imprescindible a Abrera

Parlarem de criteris, de prescripció i de com aconsellar els títols més adequats per a cada perfil d’alumne.

  • 📅 Quan? Dimarts, 20 de gener a les 17:00 h.
  • 📍 On? Llibreria La Figa Flor (Abrera).
  • 🎙️ A càrrec de: Rocío Castell, llibretera especialitzada en Prescripció Lectora (Postgrau UB 2025) i Màster en Llibreria (UB 2024).

En aquesta sessió, la Rocío Castell ens ajudarà a analitzar el panorama actual de la literatura infantil i juvenil (LIJ):

Estratègies de prescripció: Eines pràctiques per fomentar el gust per la lectura des de la biblioteca escolar i l’aula.

Radiografia del mercat: Quins són els llibres que més es venen i per què?

Qualitat vs. Tendència: Com triar llibres que realment aportin valor sense perdre la connexió amb els interessos de l’alumnat.

llibres_figaflor
Desplaça cap amunt
Ves al contingut