Premi Sambori de creacions en català

L’entitat Òmnium Cultural ha convocat la segona edició del Premi Sambori, que promou les creacions col·lectives en català i s’adreça a centres de primària, ESO, batxillerat i CFGM. El punt de partida del certamen és l’ús de la creativitat com a motor de canvi, de presa de consciència comunitària, empoderament cultural i generació d’oportunitats educatives.

Per participar-hi, caldrà crear en grup (entre 4 alumnes i tot el grup classe) una peça de qualsevol disciplina artística (música, audiovisuals, arts escèniques, literatura, arts plàstiques…), en llengua catalana, de temàtica lliure però enfocada a la promoció d’uns valors socials positius, que haurà de ser enregistrada en vídeo per compartir-la amb el jurat (durada màxima: 15 min) abans del 13 de març de 2023.

Durant el procés de creació, a més, Òmnium posa a disposició dels centres participants un acompanyament formatiu per part d’agents externs, des de companyies de teatre fins a talleristes d’audiovisuals o rap, que en diverses sessions presencials ajudaran l’alumnat i li ensenyaran les bases de la disciplina artística escollida. Aquest acompanyament es podrà sol·licitar un cop feta la inscripció.

Per inscriure-s’hi, només cal entrar al web sambori.omnium.cat i emplenar el formulari abans de mitjan setembre. A l’enllaç trobareu també les bases completes del concurs, els criteris del jurat i informació de l’edició passada. Cal tenir en compte que tots els participants seran convidats a una festa final carregada d’activitats com a reconeixement a la feina feta.