Guia de recursos audiovisuals en català

El web Desdelsofà.cat és una guia de recursos audiovisuals que, repartits per les moltes plataformes que avui dia tenim a l’abast, estan doblats o subtitulats en català o aranès, o bé són produccions originals en aquestes llengües.

La guia ens permet descobrir quines sèries, pel·lícules, obres de teatre, curtmetratges o programes en català podem trobar a Netflix, Movistar+, Apple TV+, Disney+, Filmincat, HBO Max, Prime Video, SX3 i X3, entre d’altres. A més, per mitjà de filtres, podem cercar específicament la versió de cada recurs, tant pel que fa al doblatge com a la subtitulació.

Desdelsofà.cat pot ser un molt bon aliat a l’hora de seleccionar i recomanar continguts en català per a famílies i alumnes, especialment en el cas de l’alumnat nouvingut o el que necessita un suport específic per reforçar la comprensió oral en aquesta llengua. És, també, la constatació que es pot consumir audiovisual en versió original subtitulada al català.