Acte de cloenda del programa “Sharing to learn” 2022-2023 a Sant Joan Despí

El passat dimecres, 24 de maig, es va portar a terme la cloenda del programa “Sharing to learn” a Sant Joan Despí amb una cerimònia celebrada a la sala d’actes de l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia. L’acte, dinamitzat pel Centre de Recursos Pedagògics – SE Baix Llobregat V, va comptar amb l’assistència de més d’una setantena de persones, entre les quals la totalitat de l’alumnat de secundària que hi participa com a “language assistant” (24 alumnes dels nivells de 4t d’ESO i 1r de batxillerat) dels instituts Francesc Ferrer i Guàrdia, Jaume Salvador i Pedrol, i Ateneu Instructiu, així com alumnat representant dels grups de primària que han rebut el seu suport lingüístic (Ateneu Instructiu i escoles Espai 3, Joan Perich i Valls, Pau Casals, Sant Francesc d’Assís). El professorat referent del programa, tant d’escoles o instituts, també hi va ser present, juntament amb representants dels centres (direccions o altres persones d’equips directius). Com a representació institucional, vam comptar amb la presència de l’alcaldessa de la ciutat, Sra. Belén García, així com de la regidora d’Educació, Infància i Família, Sra. Núria Ros.

La trobada va servir d’emotiu comiat i reconeixement de l’alumnat de primària als seus assistents de llengua, que van rebre un petit obsequi elaborat pels més petits, a més d’un altre a càrrec del Departament d’Educació de la ciutat, entregat personalment per l’alcaldessa i la regidora. També així mateix, tant l’alumnat de secundària com tots els centres educatius que han participat enguany, en reconeixement de la seva tasca, van rebre diploma acreditatiu per part de l’organització del programa. Després de tres cursos d’interrupció a causa de la pandèmia, el projecte ha pogut recuperar la total presencialitat i amb ella, la possibilitat de celebració d’una cerimònia de tancament.

L’enhorabona i agraïment a tot l’alumnat i professorat que n’ha format part i a l’Institut Ferrer i Guàrdia per l’hospitalitat i facilitats donades per a la celebració de l’acte, així com a l’ajuntament de la ciutat per la seva col·laboració.

Aquest programa fomenta la interacció d’alumnat internivells a través d’un intercanvi lingüístic entre iguals que té per objectiu la millora de l’expressió oral en llengua anglesa.