21 de juny – Dia Internacional per a l’Educació No Sexista

El 21 de juny es commemora el Dia Internacional de l’Educació No Sexista, que ens recorda la necessitat d’educar-nos i reeducar-nos, reflexionant i transformant la nostra existència i l’entorn cap a una societat amb perspectiva de gènere,  més protectora de les persones, en què les diferències de gènere i de diversitat afectivosexual – des d’una mirada interseccional, parant esment a altres condicionants com discapacitat, ètnia, edat, classe- no es converteixin en desigualtats.

Les famílies, l’escola, l’entorn eduquen. En aquest procés educatiu -no lliure d’entrebancs-, l’escola té el repte de despertar l’esperit crític de l’alumne/alumna i treballar perquè desenvolupi el propi potencial, lliure d’estereotips sexistes, creant un món més just per a dones i homes, educant persones completes i respectuoses.

Segons paraules de Chimamanda Ngozi Adichie, “Si no posem la camisa de força dels rols de gènere als infants, els donem espai per assolir el seu potencial” (en Tercer suggeriment d’Estimada Ijeawele: Manifest feminista en quinze consells).

Des del sistema educatiu, treballem perquè el nostre alumnat tingui autoestima, sigui autònom, capaç de prendre les seves decisions, assertiu i empàtic, obert al món de les emocions i la cura.

| RECURSOS XTEC |