Dia de les Biblioteques escolars 2023

El dia 24 d’octubre és el Dia de les Biblioteques escolars .

Des de l’any 1997 es commemora aquesta data en record de la destrucció de la Biblioteca de Sarajevo durant el conflicte dels Balcans.

L’objectiu d’aquesta efemèride és recordar la necessitat d’impulsar les biblioteques com a resguard de la cultura dels pobles, dels seus escrits i creences, de fer visible el seu paper a la societat actual com a lloc de trobada amb la cultura i el coneixement i com a instrument de millora de la societat.

Així, biblioteques públiques, escolars, universitàries, especialitzades, nacionals i d’altres celebraran el seu dia arreu del món.

La xarxa de Biblioteques escolars de Catalunya proposa commemorar aquesta efemèride (consulteu aquí la proposta de Biblioteques escolars de Catalunya ) i a la nostra escola , l’escola Sant Miquel de Cornellà de Llobregat, ho fem d’aquesta manera:

A la Biblioteca Escolar tenim un expositor i un espai de lectura amb exposicions temporals segons el què estigui programat seguint el currículum escolar  , els interessos dels infants  i el què passa a la ciutat. Al novembre tenim a Cornellà la 39ª edició de la Mostra del còmic. Tenim una gran tradició de còmics a Cornellà! Hi ha activitats a les Biblioteques municipals, des de tallers d’iniciació al còmic , exposicions o el Premi Ivà de còmic.

Doncs hem aprofitat aquesta mostra cornellanenca i l’exposició es sobre còmics: hi ha de tot una mica, còmics de Mafalda amb perspectiva de gènere, còmics clàssics de Tintín, còmics manga ( amb molt d’èxit entre els alumnes de quart i cinquè) , adaptacions al món del còmic com El Petit príncep o còmics molt divertits com En superpatata. Hi ha còmics per a tots els infants de l’escola, desde primer fins a sisè. Fins i tot hi ha còmics sense paraules per a l’alumnat d’educació infantil.

Aquí podeu veure com els alumnes de cinquè i sisè llegeixen els còmics de la biblioteca de l’escola.

#diadelesbiblioteques23

Montserrat Orozco Cees

Mestra

Coordinadora de Biblioteca