Els Cromocontes a la biblioteca de l’escola Suris

Aquest curs a l’escola Suris de Cornellà del Llobregat hem fet una nova proposta per a les sessions de biblioteca als cursos de P4 i P5: Els Cromocontes. Cada setmana els alumnes d’educació infantil van a la biblioteca, cada curs s’organitza per tal que els nens i nens puguin gaudir d’aquest moment tan especial, generalment es fa en grups reduïts d’alumnes.
A la biblioteca expliquem contes de viva veu, fent teatralitzacions o amb suport d’imatges. Un cop hem acabat d’explicar el conte parlem entre tots de la història, si ens ha agradat, si no, per què?. Fem preguntes de comprensió, inventem finals diferents, … i després els infants tenen una estona lliure per mirar contes en silenci.
Abans de marxar a la classe, els lliurem una imatge del conte d’aquella sessió perquè
l’enganxin en un full de color i al costat escriguin el títol del conte, de manera que al acabar el trimestre tinguin un recull dels contes que hem explicat a la biblioteca.
L’objectiu de l’activitat és poder recordar les històries quan s’emporten l’àlbum dels a casa i parlar amb els pares, fer de narradors…. Els fa molta il·lusió tornar-los a sentir i anar-los a buscar a la biblioteca.!!