Biblioteca al pati de l’escola Suris

A l’escola Suris de Cornellà cada setmana, dilluns i dimecres a l’hora del pati la biblioteca roman oberta per a aquells alumnes de cicle mitjà i superior que els ve de gust llegir tranquil·lament. De manera voluntària s’apropen a la biblioteca per fer aquesta activitat.

Alguns nens porten els llibres de la biblioteca d’aula, de la biblioteca del barri o de casa seva, però a molts d’ells els encanta remenar pels prestatges, veure llibres diferents, triar lectures i gaudir-ne. Els poden agafar i anar llegint. Una mestra els acompanya i els guia durant aquesta estona perquè estiguin a gust i motivats vers la lectura. Ara per ara el servei de préstec el fa cada tutor/a a l’aula fins que tinguem la formació digital per fer-ho des de la biblioteca.

També s’ha fet un horari perquè les diferents classes puguin anar a la biblioteca a fer lectura o d’altres activitats relacionades. L’escola ja fa anys va fer tot un seguit d’activitats per crear i triar una mascota: la Surita.

Cal dir que els nens i nenes venen molt motivats i engrescats a la biblioteca. Han trobat un espai de relaxació i lectura silenciosa. Han pogut mirar, tocar , fullejar i llegir llibres de diferents autors i triar aquells que més els cridava l’atenció sense pressions ni obligacions. Podien acabar un llibre  o no. Podien canviar-lo per un altre o simplement parar uns dies de llegir. Es tractava d’una activitat totalment voluntària i plaent.

Marta Cirera i M. De Las Nieves Pastor.