Convocatòria pública per a la participació dels centres en programes d’Innovació Pedagògica

Amb l’objectiu de millorar la qualitat i equitat del sistema educatiu català, el Departament d’Educació vol impulsar una innovació pedagògica fonamentada en la recerca educativa i que respongui a l’evolució de la nostra societat.

Una forma d’articular aquesta iniciativa és afavorir el desenvolupament de programes d’innovació pedagògica, que constitueixen iniciatives d’un o més centres pel que fa a la seva organització i gestió o a l’adquisició de competències per part dels alumnes.

En aquest sentit, els principals objectius d’aquests programes són els següents:

• Estimular la capacitat d’aprenentatge, i les habilitats i potencialitats personals.
  • Assolir l’èxit escolar de tots els alumnes.
  • Millorar l’activitat educativa i l’evolució del projecte educatiu dels centres que presten el Servei d’Educació de Catalunya.

I avui, s’obre la convocatòria pública per a la participació dels centres en programes d’Innovació Pedagògica. El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i simplificació dels processos de participació.

El procediment general que se seguirà és el següent:

1. Conèixer l’oferta de programes accedint a l’apartat de l’XTEC d’Innovació Pedagògica o al Portal de centres.

2. Sol·licitar la participació en el programa d’innovació de manera que s’adapti a les necessitats del Projecte Educatiu.

3. Consultar la resolució corresponent de cada programa d’innovació per comprovar l’acceptació o no de la participació en el programa.

El termini general d’inscripció per participar finalitzarà després de 40 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la llista de programes que obren procés de participació. (Termini fins al 12 de maig).

La resolució EDU/523/2020, de 24 de febrer, estableix dos períodes per adherir-se a algun programa d’innovació pedagògica.

Convocatòria ordinària.

La primera quinzena del mes de març de cada curs escolar es donarà publicitat als programes d’innovació pedagògica que obren procés de participació.

Convocatòria extraordinària.

Excepcionalment, els programes d’innovació que així ho requereixin es podran publicitar i obrir el procediment de participació el mes de juny.

Termini general d’inscripció

El termini general d’inscripció per participar finalitzarà després de 40 dies hàbils des de l’endemà de la publicitació de la llista de programes que obren procés de participació.

Per a la convocatòria de juny de 2020, el termini de presentació de sol·licituds per als programes vinculats als ensenyaments de formació professional, és de 20 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la llista de programes que obren procés de participació.

Us informem de la relació de programes que obren convocatòria de participació d’enguany són:

#aquiproubullying L’Art de Parlar
ActivaFP MobilitatFP
araArt – Modalitat A Orientació educativa per a l’aprenentatge competencial orientador
AVANCEM: Ensenyament i Aprenentatge Integrat de les Llengües OrientaFP
Comunitats d’aprenentatge PACTE (Acceleració de la transformació educativa)
EmprènFP Programa de Recerca, Creació i Servei. Desenvolupament de competències globals
EmpresaFP STEAMCat
FP dual Talent creatiu i empresa
FuturaFP   Xarxa de Competències Bàsiques
Generació Plurilingüe GEP Projecte de qualitat i millora contínua