Workshop d’inclusió d’infants: taller a Sant Boi

unnamed-1 unnamed-3 unnamed
El dia 18 es va fer la segona sessió amb la participació de diversos professionals dels nostres centres educatius.

(El programa Som el que fem de TV3 va estar dedicat  a “Mou-te i veuràs!” que organitza cada primavera  l’Institut Guttmann. Video del programa“.)

Aquest taller formatiu, inclòs al seminari d’especialistes d’educació física i obert a les persones interessades, s’adreçà a fisioterapeutes, mestres i professors d’Educació Física d’escoles ordinàries que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica o d’altres discapacitats. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.

 

PROFESSORAT:  Jordi Finestres Alberola I  Carles Yepes Baldó (Mestres d’educació física).

DATES: 11 i 18 octubre

HORARI: de 18 a 20 h

LLOC:  Escola Ciurana, Carrer Manuel de Falla 2, Sant Boi de Llobregat

 

Objectiu:

Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els capacitin per impartir activitat física  inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat  o sense.

  • Donant a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups ordinaris.
  • Creant unitats didàctiques on tots els estudiats tinguin cabuda
  • Facilitant un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant l’educació física.

Continguts:

  1. Coneixement de la discapacitat motriu
  2. Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió

Estructura del curs

El curs va constar de 2 sessions de 2 hores que es distribuiran en part pràctica, 90% i teòric el 10%

Part pràctica

  • Estratègies i recursos en les sessions d’educació física
  • Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.
  • Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.
  • Estructura d’una programació d’educació física inclusiva

Part teòrica

Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.

Objectius

  • Conèixer la discapacitat motriu
  • Conèixer diferents transferències esportives dels infants amb discapacitat en diferents espais.
  • Aprendre adaptacions i orientacions didàctiques que facilitin la participació de tothom
1a. SESSIÓ,  dia 11 d’octubre de 2016
18:00 a 18:30 Presentació Teoria
18:30 a 19:00 Jocs de ritme i moviment Pràctica
19:00 a 19:30 Transferències terapèutiques esportives amb alumnes amb gran discapacitat Pràctica
19:30 a 20:00 Playing together (pensa, comparteix i actua) Pràctica
2a. SESSIÓ,  dia 18 d’octubre de 2016
18:00 a 18:30 Jocs motrius per a tots Pràctic
18:30 a 19:00 Atletisme col·lectiu Pràctic
19:00 a 19:30 Acrosport Pràctic
19:30 a 20:00 Avaluació i reflexió dels tallers Pràctic