Setmana Bio a l’escola

La Setmana Bio a l’Escola és una iniciativa del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament i el Departament de Territori i Sostenibilitat que permetrà programar al llarg de la setmana lectiva escolar, tot un seguit d’activitats destinades a donar a conèixer i treballar la producció alimentària ecològica entre la comunitat educativa..

La Setmana Bio a l’escola tindrà lloc del 23 al 27 d’octubre de 2017. Al llarg d’aquesta setmana també es lliuraran els premis Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica.

Activitats a les que es poden inscriure els centres educatius:

• Activitats lectives i xerrades divulgatives sobre producció agroalimentària ecològica.
  • Conferències de pagesos o artesans ecològics al centre, per explicar la seva feina als alumnes.
  • Jornada de portes obertes a l’hort del centre, per a les famílies i els alumnes.
  • Jocs, tallers i racons relacionats amb la producció d’aliments i l’hort escolar.
  • Visites a finques i granges de pagesos o obradors d’artesans alimentaris ecològics.
  • Jornada de mercat agroecològic al centre, amb participació de tota la comunitat educativa i amb aliments de productors locals i/o elaborats en la cuina del centre.
  • Esmorzars o dinars amb productes ecològics.
  • Passi d’algun documental sobre producció ecològica i fòrum posterior.
  • Construcció comunitari d’un compostador o qualsevol altre element relacionat amb l’hort ecològic del centre.
  • Sortida de reconeixement de fauna útil en els horts del municipi.

Productors ecològics que hi participaran.
Per tal d’ubicar ràpidament les explotacions, podeu consultar la seva localització en aquest mapa que s’actualitzarà si nous productors ecològics mostren el seu interès en participar-hi.

Inscripció a la Setmana Bio a l’escola . Tots aquells centres educatius interessats cal que ompliu el següent formulari especificant les dades de contacte i una breu descripció de l’activitat que es vol realitzar. Més informació.

Si teniu qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte amb la Unitat de Producció Ecològica trucant al 93.409.20.90 o a través del correu electrònic eco.daaam@gencat.cat