ESC Casablanca. Tertúlies dialògiques

Dues revistes d’àmbit internacional Humanities & Social Sciences Communications de Springer Nature s’han fet ressò de l’experiència de les tertúlies dialògiques que s’estan duent a terme a l’ESC Casablanca de Sant Boi de Llobregat. L’escola Casablanca ha participat en dos projectes d’investigació científica sobre com la població accedeix als continguts científics a través de les tertúlies dialògiques. Amb el CREA de la Universitat de Barcelona un grup de famílies del centre han participat en els projectes d’investigació All-Interact i AllWoman dins el programa Horizon 2020 de la Comissió Europea dirigit pel Ramón Flecha. La Laura Ruiz (professora de la Universitat de Barcelona), ha fet el seguiment i és una de les autores de l’article “Trobades científiques dialògiques: famílies i mestres llegint i dialogant sobre l’evidència científica d’impacte social per la prevenció de la violència en l’Escola Casablanca”. 

Alguns dels comentaris que ha rebut l’article: 

  • “Les Tertúlies Científiques Dialògiques és un dels 13 programes que dona resultats positius en la reducció de la violència vers als nens i nenes, com s’identifica a l’informe de la CE l’informe de la Comissió Europea. Ara, aquest article en Springer Nature reporta més evidència sobre l’impacte i com succeeix”. @Sandra Racionero
  • “Ara, cada vegada més escoles del món estan fent “Club de valents violència zero”, que asseguren la pau eliminant el bullying i fomentant l’amistat. Aquesta actuació és una de les pràctiques de la Teoria de la Societat Dialògica que, a diferència d’altres teories, aporta anàlisis que permeten identificar les millors actuacions d’èxit fins i tot en els pitjors moments.” @Ramón Flecha