2a sessió TAC 18-19

Informacions.


Toolbox

Visualització de la presentació que trobarem en el document.
Ens podem donar d’alta i fer una mica de cerca per les aplicacions.

 

 Aprendre llengües en una societat digital

Seguirem el document elaborat per: l’Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració dels Serveis Territorials de Barcelona Comarques.

Anem a l’apartat B – Eix temàtic de la sessió
Visualització de la presentació.
De la diapositiva 3 a la 6 hi trobareu les aplicacions que farem servir. Les icones tenen l’enllaç als web de l’aplicació.
Podeu visualitzar la majoria de webs en català, fent servir el Google Traductor i copiant la URL que voleu traduir.
Trobareu vídeotutorials de les aplicacions en el mateix document, la majoria en castellà.

Recursos…

Enriquiment de projectes:
  • Genially: presentacions.
  • Thinglink: afegir enllaços a una imatge (text, imatges, vídeos…).
  • Padlet: pissarres, documents i pàgines web, fàcils de llegir i divertit participar-hi (ara, la versió gratuïta, la quantitat de panells és limitat).
  • Canva: crear cartells Banners, targetes, portades, caràtules, fons d’escriptori, logotips, fulletons…
Narrativa – àudio i multimèdia -:
  • Voice Thread: fem diapositives a partir d’arxius. Podem afegir comentaris de veu, text i vídeo. Es pot compartir i permetre afegir comentaris.
  • Plotagon: creem històries 3D a partir d’una escena on hi podem posar dos personatges i donar uns diàlegs a partir del text que escrivim. Surt el text i la síntesi de veu (accent anglès). Podem definir el to que utilitzen. Els podem anar definint accions i moviments dins l’escena. Article a aulaPlaneta.
  • Spreaker: podcast i crear programes de ràdio. Des de mòbil i PC. Al mòbil: música de fons, la nostra veu i efectes de so. Al pc: una taula de mescles. Tutorials.
  • Stop Motion Studio: crea pel·lícules d’animació fotograma a fotograma.
  • Recordr: app senzilla per gravar veu. Els arxius es poden desar a Drive (carpeta compartida amb mestre).
Narrativa – creació -:
  • Pixton (Flash): per crear còmics. Escenes  i personatges ja creats (màxim 3 per escena). Cada personatge amb una bafarada on s’escriuen els diàlegs. A cada escena té la possibilitat de canviar el fons i els personatges. Els personatges amb diferents postures i expressions. No podem descarregar amb un arxiu d’imatge ni imprimir. Permet fer la captura de la pantalla amb la tecla “Imp Pant”.
  • Make Beliefs Comix: crea còmics online.
  • Zimmer Twins: crea i comparteix episodis animats d’1 minut utilitzant un editor d’històries i una biblioteca d’animació.
  • Sutori: línies de temps. Permet inserir text, vídeo, imatges, àudio, fòrums, embedir html, preguntes de resposta múltiple… Es pot afegir a un Classroom, enviar per correu, embedir a un bloc… i convidar a altres persones a editar-lo.
  • Newspaper generator: crea una notícia com si fos un diari de paper.
  • Story Wars: es pot utilitzar a classroom però de pagament. Es poden començar històries i altres persones les van continuant. Tú pots ajudar a editar històries ja creades.
  • Toontastic: APP de Google que permet fet històries animades combinant personatges 3D i imatges…
  • Comic Strip It!: crea còmics, petites històries…
  • Little Bird Tales: crea i publica històries, permet introduir text, imatges, gravar veu… Tutorial.
  • Storybird.com : eina per crear contes a partir d’il·lustracions de qualitat en diverses tècniques. El resultat és un conte que sembla professional. Un exemple.
Avaluació:

Propostes de treball.

  • Elaboració d’una activitat de llengua amb una eina TAC. També s’hauria d’omplir/elaborar una fitxa amb la proposta, es pot fer servir aquest model de plantilla que compartirem amb tots els assistents.
  • Elaboració d’una activitat per fer l’avaluació.
  • En una sessió posterior, s’hauria d’explicar a la resta de seminari.
  • Recull d’aplicacions… que es fan servir en el vostre centre.
  • Caldrà fer una sessió al claustre del centre explicant algunes de les experiències del seminari i presentar evidències d’haver-la fet (fotografies, aplicacions pràctiques a l’aula…).

Torn obert de paraula.