1a sessió TAC 16-17

INTRODUCCIÓ

DRIVE:

– Substitució unitats de xarxa P: i T: Exemple de configuració.google-drive

Pràctica: (en el teu Drive d’XTEC) crea una estructura semblant a la que teniu en el vostre centre, tenint en compte:

L’usuari Pere (pprat@xtec.cat), que és mestre, ha de tenir accés al cicle superior, a la comissió d’informàtica i a l’informe d’un cicle, amb drets d’edició.

L’usuari Pere2 (perept@gmail.com), que és alumne, ha de tenir accés al cicle superior amb drets de lectura.

– Informe a les famílies amb full de càlcul compartit. Exemple d’un centre.

Pràctica: fes una còpia de l’arxiu d’exemple (obre l’arxiu, ves a Fitxer – Fes una còpia… – D’acord). Remeneu una mica. Compartiu el fitxer amb companys/es del seminari i entreu valoracions alhora.
Penseu que us podria ser útil a vosaltres? (Recordeu que és modificable – adaptable).

Opcional (abans d’entrar valoracions): canvieu les valoracions, afegiu valoracions, afegiu dues noves columna amb el 2n i 3r trimestre. Qualsevol altra que volgueu.

– Formulari amb autoavaluació.

Mireu el tutorial de sota i creeu un formulari autocorrectiu, compartiu-lo amb dos companys/es del seminari i que l’omplin. Observeu i valoreu la utilitat que poden tenir els formularis.

Pràctica per lliurar abans del 2n seminari: expliqueu els formularis al vostre cicle, claustre… Creeu un formulari pels vostres alumnes i que el facin. Compartiu-lo amb pprat@xtec.cat.

Exemples de formularis.

INFORMACIONS TAC:

– Codeweek: es pot afegir l’esdeveniment encara que no es faci dins les dates de la codeweek. XTEC , Tolbox (icones per triar android/ios), Edu365 (recursos i propostes de robòtica).
Del 15 al 23 d’octubre se celebra la 4a edició, que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera atractiva.
L’objectiu és promoure l’aprenentatge de la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.
Si desenvolupeu alguna activitats la podeu fer visible a la pàgina de Codeweek.

– YOMO joves entre 10 i 16 els mateixos dies que el mobile. Entrada gratuïta. Tallers, xous, experiències (fer volar drons…).

– App Awards hi haurà una secció dirigida a primària (Scratch).

code-weektoolbox

yomo

INFORMACIONS TIC:

– Desapareix l’aplicatiu per consultar les visites de preventiu. S’haurà de consultar al portal d’autoservei. S’enviarà informació als centres.

ALTRES:

– Grup a GOOGLE+: GAfE (ara: GSfE) i TAC (cal gmail. XTEC no funciona).

Materials GAfE (ara GSfE) dels ST a la Catalunya central.

(22 centres de primària 19 de secundària que ja tenen GAfE. 60 centres de primària que volen informar-se sobre el tema)

gafegafe-xtec

PRECS, PREGUNTES…