Fonts i recursos d’informació de ciències socials

Espai educatiu del portal memòria.cat
Espai de materials didàctics i eines de suport que faciliten el treball a l’aula de temes relacionats amb la memòria històrica, realitzat per l’Associació Memòria i Història de Manresa

VENCIDxS: La Memòria Democràtica a les Aules
Material didàctic, fragments d’entrevistes a supervivents de la Guerra Civil i el franquisme. Propostes d’activitats per l’alumnat i una petita guia docent. Adreçat a l’alumnat d’ESO i Batxillerat

Institut d’Estadística de Catalunya
Dades de població, economia, societat… de Catalunya.

Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya
Consulta i descàrrega de mapes.

Indicadors dels municipis catalans
Dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya presentades a través del servei Google Public Data Explorer. Permet unes visualitzacions molt atractives en diferents tipus de gràfics.

Ciutat, territori, paisatge
Materials didàctics per al coneixement del territori i la sensibilització envers el paisatge a Catalunya.

Sàpiens
Temes d’història, efemèrides, jocs en forma de qüestionari, curiositats…

Espai educatiu del portal memoria.cat
Propostes didàctiques, recursos, propostes de recerca, etc. per treballar la memòria històrica a secundària.

Observatori Solidaritat
Portal dedicat al seguiment de conflictes i drets humans, promogut per la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona.

Memòria Digital de Catalunya
Col·leccions digitalitzades de revistes antigues, mapes, fotografies, cartells, etc.

XTEC. Ciències socials
Recull de recursos de ciències socials de la XTEC.

Medi social i cultural. Primària. edu365.cat
Activitats de ciències socials per a primària publicades a edu365.cat.

Ciències socials. ESO. edu365.cat
Activitats de ciències socials per a l’ESO publicades a edu365.cat.

Memòria i Història de Manresa
Recull de documents textuals i multimèdia sobre la República, la Guerra Civil i el franquisme a Manresa.

National Geographic. Education
Unitats didàctiques i activitats relacionades amb la geografia, la història i el medi ambient (en anglès).

Atlas of world history
Recull de mapes d’història disponibles a Wikimedia Commons.

Atlas of World History
Atles històric d’Europa, Àsia i Àfrica, en forma de línia del temps. Abasta de l’any -3000 al 1000.

Temes d’història contemporània
Dossiers didàctics d’història del món contemporani elaborats per Julià Buxadera.

World Wonders Project
Projecte impulsat per Google per descobrir virtualment llocs del planeta que destaquen pel seu interès històric o geogràfic. Inclou guies didàctiques per a primària i secundària (en anglès).

Google Arts & Culture
Imatges classificades per temes. Inclou seccions específiques de fotos i vídeos de fets històrics, personatges i llocs.

Churchill Archive for Schools
Portal educatiu del Churchill Archive, amb materials preparats per a l’educació secundària al voltant de quatre temes clau de la història recent, centrats especialment en la Gran Bretanya i les seves relacions internacionals. Des d’aquest lloc hi ha l’opció de demanar accés gratuït al fons de l’Arxiu Churchill.