XVI Gimcana matemàtica

Divendres, 12 de maig i coincidint amb el Dia de la Dona Matemàtica celebrarem la XVI Gimcana Matemàtica pel centre històric de Manresa organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics i els centres de secundària participants:

• FEDAC-Sant Vicenç de Castellet
  • Escola Diocesana (Navàs)
  • Institut Bages Sud (Castellbell i el Vilar)
  • Institut Cal Gravat (Manresa)
  • Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet)
  • Institut de Navarcles (Navarcles)
  • Institut d’Auro (Santpedor)
  • Institut Guillem Catà (Manresa)
  • Institut Lacetània (Manresa)
  • Institut Moianès (Moià)
  • Institut Pius Font i Quer (Manresa)

Aquesta Gimcana consisteix en un seguit de proves matemàtiques repartides per diferents carrers del centre històric de Manresa. L’alumnat de 4t d’ESO dels centres participants fan el monitoratge i l’alumnat de 1r d’ESO resolen els reptes proposats.
Hi participen al voltant de 1000 alumnes de 1r d’ESO.
Cada any la Gimcana té un fil conductor i en l’edició d’enguany les proves estant inspirades amb dones matemàtiques que al llarg de la història han destacat pels seus coneixements i descobriments.
L’horari de realització és de 8.45 a 13.15. Hi ha dos torns i dos itineraris a cada torn.
La meitat dels centres participen al primer torn i la resta al segon. I dins de cada torn, la meitat participen a l’itinerari 1 i l’altre meitat a l’itinerari 2.
Cada itinerari consta d’unes 12 proves matemàtiques. El primer torn es de 8.45 a  10.45 i el segon torn de 10.45 a 12.45, amb una cloenda lúdico-festiva a l’acabament de cada torn al Parc de La Seu.