CRP del Bages. Butlletí octubre 2018

Butlletí Octubre 2018

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Activitats per l’alumnat

Lliga de debat de secundària i batxillerat

La  Xarxa Vives d’universitats organitza la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat,  pensada per alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (entre 15 i 18 anys) . Els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. La preinscripció estarà oberta de l’1 d’octubre al 9 de novembre de 2018.   La fase final tindrà lloc a la la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona), del 3 al 5 d’abril de 2019. En aquest enllaç trobareu el formulari de preinscripció. Si voleu més informació

La UB divulga: TOC-TOC

La Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) de la Universitat de Barcelona posa en marxa el programa TOC-TOC  L’activitat consisteix en un seguit de xerrades divulgatives gratuïtes a càrrec del personal investigador de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu d’apropar els resultats de la recerca als nois i les noies de segon cicle de l’ESO i/o Batxillerat. Per a més informació o sol·licitar una sessió podeu fer servir aquest enllaç.

Formació, tallers, cursos, jornades…

Consulta d’assignacions a les activitats del PFZ

Ja podeu consultar les assignacions als cursos, tallers i seminaris del Pla de Formació de Zona. Recordeu mirar la data d’inici i l’horari de cada activitat. Bona feina!

7a Jornada d’intercanvi d’experiències Aprenentatge Servei

L’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona (ICE UB) i el Centre Promotor d’Aprenentatge Servei organitzen la 7a Jornada d’intercanvi d’experiències Aprenentatge Servei (ApS). Es pretén augmentar el bagatge dels participants, a partir de la reflexió sobre aspectes com els valors i els lideratges en la generació d’aprenentatges i serveis ja siguin a l’aula, al barri o al territori.

UManresa. Dissabte de ciència: Química per a tothom

El proper 20 d’octubre, i dins els Dissabtes de Ciència la UManresa organitza el primer monogràfic del curs amb el títol “Química per a tothom”.  a càrrec de Mercè Izquierdo. La jornada està adreçada a mestres d’infantil i primària interessats en analitzar les propostes del nou espai-matèria del Lab 0-6. Per a més informació i/o inscripcions podeu fer servir aquest enllaç. .

Cinema per l’educació en valors i la sensibilització social

Making DOC és una productora especialitzada en cinema,documentals i formació. Ofereix la possibilitat d’incloure en les aules projeccions per treballar valors universals com la solidaritat, la pau o els drets humans. Per a més informació o contactar directament amb la productora podeu escriure al seu correu electrònic (comunicacion@makingdoc.com)

Unicef. La vacuna del bon tracte

La Unicef presenta la seva guia d’activitats i recursos per educar en la pau, la no-violència i el bon tracte. El programa, “A l’escola fora de perill”,  compara la violència amb un virus que s’escampa i encomana, tot provocant víctimes. Busca que centres, docents, families i alumnes es comprometin amb una educació basada en els drets de la infància per plantar cara a la cultura de la violència. Si voleu, podeu descarregar les guies didàctiques o la fitxa de l’activitat.

Concursos, premis, ajuts

XVè Certamen de Lectura en Veu Alta

Ja tenim aquí el Certamen de Lectura en Veu Alta. El dia 1 d’octubre va començar la inscripció i es tancarà com a molt tard el 31 d’octubre o en el cas d’arribar al límit de places. L’activitat és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana i està dirigida a alumnes de tot Catalunya. Podeu trobar les bases del certamen en aquest enllaç.

Programa Argonautes – Ajuts per a sortides culturals escolars

Argonautes és un programa d’ajuts per a sortides escolars al patrimoni cultural, impulsat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.Es tracta d’un projecte pioner, en l’àmbit de la inclusió social en relació a l’accessibilitat als museus i altres equipaments culturals, adreçat a les escoles catalogades de complexitat màxima pel Departament d’Ensenyament. Compta amb el compromís per part de diverses institucions i empreses que hi col.laboren. Aquí trobareu les bases per a la sol·licitud d’ajuts.