CRP del Bages. Butlletí maig 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos,…

Pràctiques d’avaluació per l’autoregulació de l’aprenentatge i el desenvolupament professional

Us convidem a participar en una sèrie de webinars sobre Pràctiques d’avaluació que organitzen des de la UAB. La conferència inaugural serà el 20 de maig a les 15.30h i anirà a càrrec de la Sra. Kay Sambell de la Universitat de Cumbria. La inscripció és gratuïta.

Ensenyar Ciències Socials per aprendre a pensar problemes socials?

El CESIRE ens convida a la tercera Càpsula de Medi d’aquest curs. Aquesta vegada, dedicada a: Ensenyar Ciències Socials per aprendre a pensar problemes socials? La sessió tindrà lloc el dia 5 de maig 2021 de 17.30 h a 19.30 h

CESIRE. Formacions Interpretem el paisatge

Des del CESIRE el 28 d’abril comencem 5 formacions en relació a diferents paisatges que hi ha al nostre país. Cada formació presentarà una maleta  que estarà en préstec a diferents CRP’s del nostre territori. Les formacions són virtuals i independents cada una d’elles.

Obertes les inscripcions a la 56a Escola d’Estiu!

Us presentem el programa formatiu de la 56a Escola d’Estiu de Rosa Sensat: Reconèixer l’essència de l’escola, fer de mestres des dels perquès. Del  28 de juny al divendres 9 de juliol

Sigues coorganitzador de la ROBOCAT! Convocatòria 2021-22

El Campionat de Robòtica de Catalunya, ha obert la convocatòria per a participar en el programa ROBOCAT a prop de casa, adreçada a centres educatius, entitats, empreses i institucions que vulguin coorganitzar la ROBOCAT durant el curs acadèmic 2021-22 en diferents ciutats, viles i pobles de Catalunya.

Jornades

Sant Jordi a Moià – Llegim al Carrer 2021

El 23 d’abril al matí Moià va viure la festa de Sant Jordi de ple. En cinc espais diferents del centre del  poble, es van llegir històries de Gianni Rodari, faules de La Fontaine i poemes de Lola Casas i d’altres autors.

Presentació del llibre de treballs de recerca de batxillerat. Curs 20-21

El passat 20 d’abril de 2021, va tenir lloc la presentació del llibre Treballs de recerca d’alumnes de batxillerat del Bages i del Moianès”  L’acte va incloure la conferència “Les altres recerques”, a càrrec de  Josep Maria Vilajosana i Rubio, Catedràtic i ex-degà de la Facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra.

És temps de maduixes

Aquí teniu nous materials sobre fruites i verdures, elaborats en el marc de l’Any Internacional de les Fruites i Verdures (FAO) i disponibles al Canal Salut i a l’espai de l’ASPCAT Salut amb Fruites i Verdures.

Filòsofes al llarg de la història

Des de la ” Red española de filosofía” s’ha creat el canal “Filósofas en la Historia”. En aquest espai es parla de dones filòsofes  al llarg del temps, d’allò que feien i d’allò que pensaven. Amb aquesta iniciativa es vol donar visibilitat a totes  aquestes dones que han estat presents al llarg dels segles i que són molt desconegudes.

Saltem a la corda?

Us presentem i compartim el projecte “Saltem a Corda?, elaborat per docents del maresme. La intenció és proporcionar a l’alumnat i als centres noves cançons per saltar a corda

Memòria.cat. Viure la posguerra

memoria.cat/edu acaben de publicar una nova proposta didàctica VIURE LA POSTGUERRA II adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i que tracta sobre l’escola, la dona, l’església…. durant la postguerra.

Elaboració d’un treball de recerca de ciències socials

A l’hora de fer una recerca històrica és important treballar de manera rigorosa i metòdica. A l’espai web de memoria.cat/edu, a l’apartat Treballar les fonts, acaben de publicar un nou procediment Elaboració d’un treball de recerca de Ciències Socials, adreçat als estudiants de Secundària.

Concursos, premis, ajuts

Nova convocatòria premi participa a l’escola 2021

Amb aquest premi, el Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència vol reconèixer la tasca de les comunitats educatives a l’hora de promoure i facilitar la participació i la cultura democràtica als centres d’educació com a motor per a la transformació social. Fins el 30 de juliol de 2021 podeu presentar el vostre projecte participatiu

Les Revistes del Mes – Abril 2021

Aquestes són les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació durant és mes de gener de 2021 i que podeu consultar en línia.