CRP del Bages. Butlletí abril 2020. Recursos #JoEmQuedoACasa

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Recursos per treballar des de casa. Eines per l’alumnat i el professorat

Propostes de formació i recursos extraordinaris en motiu de confinament al web de l’XTEC

Aquí teniu les propostes de la pàgina web de l’XTEC.

Tutorial Classroom i Padlet

Us fem arribar un parell d’enllaços per aprendre a utilitzar dues eines senzilles però molt útils per compartir tasques amb l’alumnat i els docents.

eBiblio: pel·lícules en línia gratuïtes i amb material didàctic #JoEmQuedoACasa

eBiblioCat és la plataforma que dona servei de préstec de llibres electrònics, de revistes, de pel·lícules, descàrrega d’audiollibres i accés a documentals, música, enciclopèdies i a idiomes.

Visites virtuals als grans museus

La majoria de grans museus de tot el món han fet esforços per digitalitzar les seves col·leccions i posar-les a l’abast de tothom. Aquí teniu un bon recull.

Nodes de formació i recursos per als docents: Jo em quedo a casa

El Departament d’Educació ha creat aquest espai Nodes per aprofitar aquests dies de confinament i aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància.

Recursos electrònics

Des de fa anys, al web del CRP del Bages hi ha un recull de recursos electrònics que periòdicament es revisa i s’actualitza.

Orientacions per als centres educatius sobre activitats per l’alumnat

Aquí teniu el document amb les orientacions que el Departament d’Educació ha  publicat en referència a les activitats pensades per l’alumnat a causa del tancament pel coronavirus.

Formació extraordinària oberta

Des del Departament d’Educació us animem a aprofitar aquests dies de confinament per aprofundir en diversos temes relacionats amb la pràctica docent.  Aquí teniu un seguit de propostes de formació adreçades al professorat.

Eines i recursos per a la docència no presencial

Queda’t i aprèn: https://quedatiapren.glideapp.io/ és un recull d’eines per a la docència no presencial que inclou edició d’imatge, de vídeos, espais per compartir, comunicació, organització del temps,…

Laboratori de matemàtiques i molt més des del CESIRE-Àmbit de matemàtiques

Laboratori de matemàtiques és una inicitaiva del CESIRE de l’àmbit de les matemàtiques on hi trobareu propostes per treballar les matemàtiques de manera més manipulativa. També hi ha, entre d’altres apartats la Campanya “Posa’t al dia“.

Aprèn i ensenya en línia

El programa mSchools ens proporciona un recull de recursos a través de Toolbox (recull d’aplicacions educatives revisades i avaluades per docents) que s’adrecen a escoles, professionals de l’educació, famílies i alumnes.

Proposta d’activitats per a l’alumnat nouvingut

L’equip d’assessores i assessors LIC de la Catalunya Central han aplegat diversos recursos pensats per a l’alumnat nouvingut.  Es presenten en un Padlet encapçalada per una introducció i indicacions per al professorat.

Activium: portal d’activitats educatives de Catalunya

Activitum és una iniciativa sense ànim de lucre impulsada per professionals de l’educació. El portal és un recurs per a expandir els límits de l’aula a un món més global, obert i interconnectat i oferir als infants, famílies i docents propostes innovadores i d’alt valor pedagògic.

Propostes per fomentar la lectura en temps de “confinament”. #JoEmQuedoACasa

El programa de Biblioteques “puntedu” del Departament d’Educació han elaborat un dossier per oferir eines al professorat per poder continuar la tasca de foment del gust per llegir, l’hàbit lector i la millora de la competència lectora a distància.

Recursos en línia. #JoEmQuedoACasa

Diferents propostes de recursos per treballar en línia: