El Diari Curricular com a eina de suport a la programació amb el nou currículum i altres eines d’interès

El diari curricular presentat aquest curs escolar permet saber quins elements del currículum es treballen i regular la programació en funció dels objectius i les prioritats acordades pel centre, el cicle o el nivell educatiu.

Aquesta eina ha estat pilotada en fase de proves als centres de la Xarxa de Competències i, un cop validada la seva utilitat, el seu ús es fa extensiu a tots els centres públics de Catalunya que ho demanin. Ens pot ser útil per…

• Formalitzar els elements curriculars que es desenvolupen a un grup classe
  • Regular la programació i prendre decisions per a la millora dels aprenentatges de tot l’alumnat
  • Conèixer les experiències d’aprenentatge prèvies que ha realitzat l’alumnat d’un grup classe, fer el seguiment curricular i establir connexions entre les experiències prèvies i els aprenentatges
  • Compartir el dia a dia dels aprenentatges que adquireix l’alumnat a l’aula i facilitar el treball col·laboratiu entre el professorat

Els centres interessats a tenir accés han d’omplir el següent formulari que dona accés amb el codi de centre. Per a més informació, podeu consultar al CRP.

Aprofitem aquest article per recordar-vos també que aquesta eina pot ser complementada amb la proposta dels companys del CRP de l’Alt Urgell per facilitar la programació de les Situacions d’Aprenentatge a les diferents etapes educatives del nou currículum que ja es va presentar fa uns mesos.

Es tracta de documents de Google Sheets (full de càlcul) on trobareu tots els apartats del currículum en llistes desplegables condicionades segons l’etapa educativa:

Instruccions d’ús:

1. Clica a l’enllaç corresponent (primària / infantil / ESO)
  2. Un cop dins el fitxer, clica a Fitxer / Fes una còpia (a partir d’aquest moment, el fitxer ja és només teu: pots fer tots els canvis que vulguis, compartir-lo, etc).
  3. Moveu-vos pel fitxer amb els botons de la dreta (el primer cop que cliqueu en un botó us demanarà permís per executar un script: trieu Permet i ja no us ho demanarà més) o bé amb les pestanyes inferiors.
  4. Indiqueu el Cicle / Curs / Eix (o Àrea o Matèria) i tota la part “oficial” que hauríeu de buscar als nous currículums la trobareu en llistes desplegables en les diferents pestanyes.
  5. Quan hàgiu acabat, si ho necessiteu, imprimiu tot el “Llibre de treball”.

Finalment, us oferim una altra eina creada per en Jaume Feliu, que permet desenvolupar un model de programació basat en Situacions d’Aprenentatge per ESO i un altre basat en Situacions d’Aprenentatge per a Primària.