XXXVIII Jornades Científiques de Batxillerat 3, 4 i 5 d’abril de 2024

Dies 3, 4 i 5 d’abril 2024

PROGRAMA PER ALS TRES DIES AL BCIN

Relació de tots els treballs

9.00 h Acollida
9.30 h Inauguració
9.45 a 11.00 h 1r torn de presentació de treballs
11.00 a 11.30 h Pausa/presentació de treballs al vestíbul
11.30 a 13.00 h 2n torn de presentació de treballs
13.00 h Cloenda

ASPECTES ORGANITZATIUS

Aquestes jornades estan adreçades a l’alumnat de 2n de batxillerat (ponents) i 1r de batxillerat (oients) de Badalona. És molt important que ompliu el FORMULARI DE SOL·LICITUD amb totes les dades que es demanen i l’envieu abans del divendres, 23 de febrer de 2024.

Treballs per centre: Cada centre pot presentar un màxim de 5 treballs. (3 a l’auditori + 2 al vestíbul) S’ha de vetllar perquè aquests treballs destaquin per la seva part experimental i pel seu caràcter divulgatiu. Cal donar rellevància a la recerca, a la part pràctica, a com ho ha treballat i viscut l’alumne, etc.

Resum del treball. Aquest resum haurà de respectar l’esquema proposat en el formulari (hipòtesi, disseny experimental, conclusions) i ocupar un espai màxim de 4 fulls, incloent-hi fotografies, esquemes o el material gràfic que s’escaigui. És requisit imprescindible que en el contingut de l’arxiu consti clarament: Títol, nom i cognoms de l’autor/a, tutor/a i centre. Tota aquesta informació és la que haureu d’omplir en el formulari i sense la qual no us deixarà enviar la sol·licitud. Recordeu que el resum es publicarà (amb Dipòsit legal) al llibre de les JCB d’enguany. RECORDEU QUE EL RESUM S’HA D’ADJUNTAR EN EL FORMULARI EN FORMAT EDITABLE (NO PDF!!!!)

ORIENTACIONS PRESENTACIÓ DE TREBALLS A L’AUDITORI DEL BCIN

• La part teòrica del treball ha de tenir un caràcter introductori i només se li ha de dedicar un parell de minuts com a molt.
  • La presentació s’ha de centrar en la part experimental, en la part de recerca del treball i les conclusions del treball han de fer-se evidents.
  • El format de presentació pot ser molt variat. En el format digital, cal evitar la “saturació” de les diapositives per tal de destacar només la informació rellevant amb una imatge, una idea. No s’ha de llegir el que hi ha escrit a la diapositiva, el recurs digital és un suport.
  • A l’alumnat no li estem demanant la mateixa presentació que va fer al seu centre en la presentació del treball de recerca.
  • La durada màxima de la presentació de cada treball serà de 10 minuts, incloent-hi els vídeos, audicions, etc. Passats els 10 minuts, l’organització donarà per finalitzada la presentació.
  • Si la presentació té lloc a l’auditori i es fa servir un recurs digital, cal enviar-la o compartir-la amb el CRP (crp-badalona@xtec.cat) abans del dia 8 de març al CRP 2024

ORIENTACIONS PRESENTACIÓ DE TREBALLS AL VESTÍBUL

• L’alumnat disposarà d’un plafó on s’enganxarà el pòster en format DIN A0 vertical i d’una taula de metre i mig de llarg.
  • L’alumnat ha de preparar un full del seu treball pensat per a ser imprès com a pòster per part de l’organització. L’ha de fer arribar a l’organització per correu electrònic abans del 8 de març de 2024 al CRP.
  • El format del full pot ser qualsevol. Cal preveure que destaqui, que cridi l’atenció i que contingui la mínima informació necessària.
  • En el pòster hi ha de constar de forma visible el títol del treball i el nom de l’autor, del tutor i del centre.
  • A la taula convé que l’alumne aporti elements relacionats amb el seu treball (imatges, objectes, maquetes, còpia en paper del treball de recerca, etc.) i el portàtil, si és el cas.
  • A l’hora de l’esmorzar, cada alumne que exposa al vestíbul haurà de romandre al costat del seu treball per tal d’informar els assistents.
  • Aquest material exposat, excepte l’ordinador, haurà de romandre els tres dies de les Jornades Científiques. La Comissió organitzadora es farà càrrec d’aquests materials i es podran passar a recollir pel CRP després de les Jornades.