Cos i ficció. Autoestima i hipersexualització en infants i joves

COS i FICCIÓ Autoestima i hipersexualització en infants i joves

Què es la hipersexualització infantil: la “sexualització de les expressions, postures o codis de vestimenta considerats com a massa precoces” suposa la imposició d’una sexualitat adulta a les nenes i nens, que no estan ni emocionalment, ni psicològicament, ni físicament preparades per això (Informe, Bailey, Ministeri d’Educació del Regne Unit).” *fragment extret de la guia

Guia amb propostes didàctiques en la que trobareu:

• Concepte d’hipersexualització i les seves conseqüències (on és present, què implica, conseqüències, consells per evitar-la)
  • Activitats amb guia didàctica per alumnat d’educació infantil, primària i secundària.
  • Recull de vídeos i de propostes lectores
  • Articles divulgatius sobre la temàticaEnllaç al document publicat per la coordinadora Escoles Coeducatives de Sant Cugat…cliqueu aquí per accedir a la guia.

Els missatges i les imatges que reben infants i joves a través de les sèries, dibuixos animats, publicitat, xarxes socials, mitjans de comunicació, marques de robes i de joguines representen un únic model de bellesa i de ser en el món, excessivament prim i uniformat, on cap mena de diversitat no té lloc, i que, per tant, xoca frontalment amb la seva realitat. La realitat és que hi ha cossos de tota mena i colors, i maneres de fer i de sentir diferents.

Si a això, li sumem el fet que la majoria d’aquestes imatges representen nenes, i nens, hipersexualitzades, on el que es valora és l’aspecte físic i els seus atributs sexuals, el problema encara és més greu. Baixa autoestima, depressió, relacions socials insatisfactòries, trastorns de conducta alimentària, baix rendiment acadèmic són algunes de les conseqüències que pateixen infants i joves.

Propostes didàctiques

• Proposta d’activitats, per dur a terme a l’escola. Aquesta està dissenyada en funció de l’etapa evolutiva de l’infant i segons el cicle i la comunitat a què pertany dins del centre escolar. També trobareu activitats
    per instituts, esplais i caus.