El Govern ha aprovat un nou programa per a la millora de la presència de les arts i la cultura en l’educació. El principal objectiu és facilitar la connexió entre professionals de la cultura i l’educació.
Altres objectius del programa són:
– Desenvolupar actuacions per enfortir l’accés a la cultura per part d’infants i joves.
– Potenciar els programes culturals en centres educatius d’especial vulnerabilitat per impulsar la cultura com a eina d’inclusió social.
-Fomentar les iniciatives culturals a disposició dels centres educatius.
|
El pla preveu incorporar tècnics de cultura als Serveis Territorials d’Educació. Un equip format per onze tècnics de Cultura treballaran des dels Serveis Territorials del Departament d’Educació (excepte Barcelona) a l’Alt Pirineu i Aran, Baix Llobregat, Barcelonès, Catalunya Central, Girona, Lleida, Maresme-Vallès Oriental, Penedès, Tarragona, Terres de l’Ebre i Vallès Occidental. Els tècnics s’encarregaran de posar en relació els centres educatius i els equipaments i projectes culturals dels respectius territoris. |
Aquesta iniciativa sorgeix arran de les conclusions extretes en la primera edició del Fòrum de les Arts a l’Educació del qual en va sorgir la Carta de les Arts a l’Educació, un full de ruta amb 63 recomanacions, i uns primers compromisos adoptats per les administracions.
Alguns dels temes que es van tractar al Fòrum van ser:
– La presència curricular dels llenguatges artístics
– Les arts com a vertebradores d’un projecte de centre
– La formació de mestres i la formació del professorat de secundària, i la formació pedagògica dels professionals de les arts i la mediació.

