Pensament crític a l’aula

L’Escola de Cultura de Pau, en col·laboració amb Fora de Quadre, han elaborat una pàgina web amb recursos per  treballar el pensament crític. Es tracta d’una pàgina adreçada als docents amb recursos per promoure el pensament crític als centres educatius. Un pensament crític lligat als valors de la justícia global, que promogui la comprensió de l’altre i la transformació de les desigualtats i altres violències, tal com queda recollit al Vector de Ciutadania democràtica i consciència global del nou currículum.

A la pàgina web es pot trobar:

• Un parell d’informes diagnòstics sobre l’Estat de la qüestió del pensament crític al sistema educatiu (un abans de i un altre actualitzat amb el decret de desplegament de la LOMLOE).
  • Exemples i recursos sobre metodologies de pensament crític
  • 3 recursos didàctics d’exemples d’aplicació a l’aula, que han fet en col·laboració amb 3 escoles,
  • i 5 vídeosPensament crític a l’aulaPer a fer incidència a favor del pensament crític en el sistema educatiu.

Controvèrsia a l’aula?

Amb pistes sobre com abordar temes controvertits a l’aula.

Activitat de debat: Passadís de la consciència

Alguns vídeos metodològics, amb propostes metodològiques concretes de debat.