TecnologIA i pau. Proposta DENIP 2024

Proposta didàctica sobre la intel·ligència artificial (IA), una eina que ha irromput amb força en el nostre dia a dia i que presenta moltes oportunitats però també riscos i reptes. La IA es pot utilitzar de manera positiva i beneficiosa i pot suposar un avenç per a la societat. No obstant això, en alguns casos s’està utilitzant de manera errònia i perjudicial, ja sigui per copiar en un examen, per afavorir un ús fàcil i excessiu de les pantalles a continguts violents o que ens distreuen, o en casos més extrems, per matar persones innocents en un context de guerra, com està passant en les guerres actuals a Ucraïna i a la franja de Gaza, entre moltes altres.

Amb la proposta didàctica TecnologIA i pau es vol convidar alumnes i professorat a reflexionar sobre la Intel·ligència Artificial, les conseqüències del seu ús i l’amenaça i/o oportunitat que suposa per la pau al món.

La proposta del DENIP 2024 convida a dur a terme diverses activitats als alumnes d’infantil, primària, ESO i Batxillerat plantejades amb l’objectiu de reflexionar sobre la realitat de la IA, les seves conseqüències i l’amenaça i/o oportunitat que suposa per la pau al món.

Proposta DENIP 2024