Smart Makers for Smart Towns

Smart Makers for Smart Towns és un projecte educatiu adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària i secundària de tots els centres educatius de Catalunya, basat en reptes reals que fomenta la creativitat, la tecnologia i l’emprenedoria al servei del municipi i del territori. Impulsa la creació de solucions innovadores i introdueix l’alumnat en el potencial transformador de les noves tecnologies, posant-les al servei de les persones, de la comunitat i del territori.

Mitjançant el mètode de la Creativació, una metodologia d’aprenentatge basat en reptes per desenvolupar projectes d’innovació, l’alumnat agrupat en equips aprendran a identificar i analitzar problemàtiques del seu municipi i generaran idees creatives de solucions per donar-hi resposta. Valoraran les diferents propostes realitzades i es seleccionaran les millors solucions per prototipar-les mitjançant l’ús de les noves tecnologies.

Connecta amb STEAM, desenvolupant en l’alumnat habilitats i valors per donar resposta als reptes del món actual:

  • Incentivant el pensament crític i la capacitat creativa de l’alumnat.
  • Promovent l’aprenentatge de les noves tecnologies.
  • Fomentant l’esperit emprenedor de l’alumnat mitjançant un aprenentatge significatiu.
  • Aplicant les matemàtiques per resoldre reptes reals.
  • Experimentant a través de la ciència per comprendre i millorar l’entorn

Formació per a docents i suport durant tot el projecte

  • Reptes reals identificats pels municipis.
  • Assessorament sobre l’aplicació de les noves tecnologies.
  • Mètode de la Creativació per transformar idees en projectes.
  • Accés a una plataforma digital amb recursos exclusius.

FASE 1: Formació (15h) – opcional

(12h virtuals síncrones + 3h de treball personal)

  • Conèixer la teoria i aplicació del Mètode de la Creativació a l’aula.
  • Aprendre a diferenciar entre creativitat i innovació.
  • Disposar d’eines per fomentar el pensament crític entre l’alumnat.
  • Conèixer eines que afavoreixin la creativitat i la capacitat d’innovació de l’alumnat a l’hora de resoldre problemes.
  • Eines i estratègies que afavoreixin la comunicació efectiva en la resolució de problemes.
  • Conèixer els beneficis de l’Aprenentatge Basat en Reptes Reals.

Dates i continguts

Horari: de 17.00h a 19.00h

  • Dimecres 14 de gener 2026. Introducció al Mètode de la Creativació + Fase 1. Anàlisis del problema
  • Dimecres 28 de gener 2026 Fase 2. Generar idees
  • Dimecres 11 de febrer 2026 Fase 3. Avaluació de la idea
  • Dimecres 25 de febrer 2026 Fase 4. Desenvolupar la proposta
  • Dimecres 11 de març 2026 Fase 5. Dissenyar el prototip
  • Dimecres 25 de març 2026 Fase 6. Comunicar la proposta – JORNADA FINAL

FASE 2: Challenge

Desenvolupament del repte amb l’alumnat, amb sessions de mentoria, seguiment i orientació per a la creació d’un projecte tecnològic que resolgui un repte real del municipi.

La implementació a l’aula del projecte Smart Makers for Smart Towns a l’aula podrà ser reconeguda amb 2 crèdits d’innovació, si es reuneixen els següents requisits:

  • Haver realitzat la formació
  • Implementació a l’aula i assistència a l’acte final
  • Presentació d’una petita memòria amb evidències i impacte del projecte

Si vols tenir informació del projecte sense cap compromís de participació emplena aquest formulari

Desplaça cap amunt
Ves al contingut