Sessió informativa sobre el Projecte FER

La finalitat de Futurs Emprenedors Rurals (FER) és fomentar vocacions emprenedores entre l’alumnat de cicle superior de primària de les escoles ubicades en territoris rurals. Entre els principals objectius que persegueix el projecte hi ha els de despertar el talent emprenedor dels infants, visualitzar les oportunitats que ofereixen els territoris rurals i l’aprofitament dels seus recursos, difondre els valors de la cultura emprenedora entre la comunitat educativa, i fomentar el treball en equip i altres habilitats emprenedores.

La millor manera d’assolir l’objectiu és treballar en la creació de projectes empresarials per afrontar reptes dels territoris rurals, sense cap límit creatiu, sigui factible o no amb la tecnologia actual. D’aquesta manera els nens i les nenes de primària, a través d’un aprenentatge transversal, treballen la creativitat, la motivació, el pensament crític, el treball en equip, l’autonomia, etc. a la vegada que descobreixen tot el que s’ha de tenir en compte per a emprendre un negoci com ara l’anàlisi del mercat, l’organització dels recursos humans, la comunicació i el màrqueting, així com la viabilitat de la iniciativa.

• L’alumnat disposa de material didàctic (blocs amb continguts didàctics, recursos digitals, mapa beboot, etc) per treballar el projecte. A més a més, al llarg del curs escolar es proposa també la realització d’entrevistes amb empresaris i els intercanvis entre escoles participants en el projecte. Finalment, una de les accions de cloenda del Projecte Futurs Emprenedors Rurals és la Mostra de Solucions, o el que es coneix com a Fira FER! Es tracta d’unes jornades presencials en les quals els alumnes que han treballat durant el curs escolar el Projecte FER presenten les seves idees emprenedores com si es tractés d’una fira professional. Les fires es realitzen a diferents municipis de la zona LEADER i durant aquestes, un jurat professional format per experts de diferents àmbits relacionats amb l’empresa i l’educació, valoren els diferents projectes presentats i atorguen a cada projecte una menció remarcant el punt fort de cada grup empresarial, per tal de posar en valor cada iniciativa presentada. Vídeo FIRA FER BALAGUER 21-22
  • Els mestres tenen també el seu material per treballar i implementar el projecte a l’aula (carpeta del mestre, infografies, reunions de treball, etc). Per altra banda, també compten amb el suport i l’atenció personalitzada de l’equip del Grup d’Acció Local i del Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera. Podeu consultar el web: https://www.futursemprenedors.cat/

Per tal d’explicar com funciona el Projecte FER s’ha organitzat una sessió en línia on membres de l’equip del Grup d’Acció Local Noguera-Segrià Nord i membres del Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera us ho explicaran de primera mà. Durant la sessió, una escola que ha implementat el Projecte FER, explicarà la seva experiència.

Si el projecte penseu que és del vostre interès i teniu ganes d’implementar-lo el proper curs escolar o si encara no ho teniu clar però teniu ganes de conèixer i descobrir més sobre el Projecte FER, us podeu connectar a la sessió del dia 28 de juny de 2023. La sessió es realitzarà en línia i començarà a les 11.00 h.

En el següent enllaç us podeu inscriure: ENLLAÇ SESSIÓ INFORMATIVA FER